این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد اربعین اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بین شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی نشر داده و در مسیر راهپیمایی اربعین به نحوی اقدام کنید که نتیجه فرهنگی از این مراسم گرفته شود.

 

وی با بیان این‌که «اربعین مراسم خاص است که بدون تبلیغ هر سال باشکوه‌تر برگزار می‌شود» افزود: جریان کربلا و قیام عاشورای امام حسین (علیه‌السلام) موضوعی است که هر چه از آن می‌گذرد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و کهنه نمی‌شود و از یادها نمی‌رود. ما باید به خاطر جریان عاشورا شاکر خدا باشیم چراکه به وسیله این نهضت برابر دشمنان ایستادگی می‌کنیم و موجب عظمت و بزرگی شیعیان سراسر جهان شده‌ایم.

 

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی با تأکید بر لزوم رعایت مسائل امنیتی تصریح کرد: هر سال 20 میلیون زائر بدون هیچ مشکلی در مراسم اربعین شرکت می‌کنند اما رژیم سعودی نتوانست امنیت 2 میلیون حاجی را تأمین کند، دشمن در کمین است تا بتواند آسیبی بزند و پس از واقعه منا تلاش می‌کند به مراسم اربعین خدشه وارد کند و امنیت شیعیان را زیر سؤال ببرد.

 

این مرجع تقلید از مسئولین خواست تا مستندات اربعین جمع‌آوری شود و با انتشار به صورت کتاب به عنوان یک سند شیعی در تاریخ ماندگار شود.

 

در این دیدار سایت ستاد عتبات «نذر نت» که جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی طراحی شده است توسط آیت‌الله مکارم ‌شیرازی رونمایی شد و این مرجع تقلید مبلغ 10 میلیون تومان نیز به این ستاد اهداء کرد.