هر آنچه درباره فیلم رستاخیز باید بدانید هر آنچه درباره فیلم رستاخیز باید بدانید

هر آنچه درباره فیلم رستاخیز باید بدانید

درباره فیلم

اطلاعیه دفتر آیت الله وحید خراسانی درباره عدم نمایش چهره معصومین (ع)

پیرو اخبار ضد و نقیض منتشر شده از سوی دفتر مراجع و شخصیت‌ها در خبرگزاری‌ها مبنی بر اظهار نظر پیرامون فیلم رستاخیز و خاصتا نمایش چهره حضرت عباس (ع) در این فیلم دفتر آیت الله وحید خراسانی در اطلاعیه‌ای نظر خود در این مورد را اعلام کرد.

نظر مراجع٬ چهره ها و شخصیت های مختلف درباره فیلم رستاخیز

اظهار نظرهایی که در آن ها کمتر به تعریف و تمجید پرداخته شده و بیشتر به بیان اشکالاتی که به ساخت، نمایش و روایت گری این فیلم گرفته شده بود می پردازد.

نکاتی که به هنگام تماشای فیلم با آن ها مواجه خواهید شد

داستان حمله مخفیانه برخی حجاج به امام حسین (ع) در فیلم رستاخیز چه بود؟

در فیلم رستاخیز، زمانی که امام حسین (ع) و اصحاب در مکه اقامت دارند، عده ای از حجاج که شمشیر زیر لباس احرام خود پنهان کرده بودند، گرد امام آمدند و اعتراض می کردند که چرا امام به مخالفت با یزید پرداخته است. همچنین درگیری کوچکی نیز با برخی اصحاب امام (ع) پیدا کردند.

آیا بکیر (شخصیت محوری فیلم رستاخیز) در تاریخ وجود دارد؟

در مقاتل کهن اسمی از شخصیت بکیر ( محور اصلی فیلم رستاخیز) که در تاریخ از او به عنوان پسر حر یاد کرده‌اند یافت نمی‌شود اما در کتب صده‌های اخیر نام او آورده شده و او را در زمره شهدای کربلا قرار داده‌اند.

در ابتدای فیلم رستاخیز معاویه چگونه برای یزید بیعت گرفت؟

در فیلم رستاخیز اینگونه نمایش می‌دهد که معاویه برای بیعت گرفتن برای یزید، افراد بزرگ و سران حکومت را به کاخ خود دعوت کرده است و آن‌ها با بوسه بر شمشیری بیعت خود را با یزید اعلام می‌نمایند.

افراد مختلف چگونه با امام حسین (ع) دشمنی کردند؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در حادثه کربلا مظلومیت امام حسین (ع) را بیشتر نشان می دهد، بررسی حادثه روز عاشورا و رفتار دشمنان امام حسین (ع) با ایشان است.

چه کسانی پرچم امام حسین (ع) را بالا نگه داشتند؟

امام حسین (ع) در جاهایی یاران خود را می آزمود و برخی ازین آزمون سربلند بیرون نیامدند و از صف یاران ایشان جدا شدند. در عاشورا، یاران حضرت سیدالشهدا (ع)، خود را بر «دین علی(ع)» معرفی می کنند.

چرا امام حسین (ع) روز عاشورا، با توجه به تشنگی زیاد و بسته شدن آب، چاه آبی حفر نکردند؟

در فیلم رستاخیز نشان می‌دهد زمانی‌که لشکریان عمربن سعد آب را بر امام حسین (ع) می بندند، حفص بن عمر برای اصحاب امام حسین (ع)، مشک آبی می‌آورد، ولی آن‌ها قبول نمی‌کنند و مشک آب را برمی‌گردانند.

پرونده های تخصصی موضوعی در ارتباط با سکانس های مختلف فیلم رستاخیز
اولین نظر را ارسال کنید
 
فراموشی رمز عبور

ایمیل خود را وارد کنید

×
ارتباط با ما

پیام های خود را از این طریق برای ما ارسال نمایید.

×