به گزارش کرب و بلا،  حسین محمدی؛ مدیرعامل سامانه تکیه وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: سایت تکیه که این روزها بیشتر به‌عنوان «سامانه پخش زنده هیئت‌های مذهبی» شناخته می‌شود، در تلاش است با ایجاد بانک اطلاعات کامل سخنرانان و مداحان کشور، نیاز محتوای مذهبی و فرهنگی مخاطبان را تأمین نماید.

 

«حسین محمدی» در تشریح محتوای این بانک اطلاعاتی  اظهار داشت: در گام اول سخنرانی‌های حجج اسلام و آیات عظام از جمله حسین انصاریان، ناصر رفیعی، محمد ناصری، فاطمی‌نیا، بهجت، مجتبی تهرانی و استاد طاهرزاده در این سامانه بارگذاری شده است.

 

وی استفاده رایگان از فایل‌های سخنرانی و مداحی این بانک اطلاعاتی را از جمله مزیت این نرم‌افزار عنوان کرد و افزود: با هماهنگی انجام شده با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانلود و استفاده از هرکدام از محصولات تکیه برای مخاطبان کاملاً رایگان است و مخاطبان می‌توانند مداحی و سخنرانی مورد علاقه خود را بدون کم شدن حجم اینترنت از تکیه دریافت کنند.

 

وی همچنین از ایجاد بانک جامع مداحان در کنار سخنرانان خبر داد و افزود: روند بارگذاری فایل‌های صوتی و تصویری مداحی‌های کشور حدود یک سال است که در حال انجام است و مخاطبان می‌توانند با قابلیت جستجوی نام مداح، مناسبت، سال، سبک، شعر و... به راحتی به نوحه یا مولودی مدنظر خود دست یابند.

 

محمدی با بیان اینکه این آرشیو بازه زمانی قابل قبولی از آثار مداحان کشور را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، از مداحان و مرثیه‌خوانان کشور نیز دعوت کرد با بارگذاری محتواهای خود در تکیه، آثار خود را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار دهند.

 

مدیرعامل سامانه تکیه در پایان خاطرنشان کرد: سایت تکیه هم اکنون با نشانی tekye.net در اختیار مخاطبان است و بزودی از نمایه جدید و نرم‌افزار آن رونمایی خواهد شد.