به گزارش کرب‌و‌بلا، چندی پیش همایش امام حسین علیه‌السلام و مبارزه با تروریسم با حضور تعدادی از علما و شخصیت‌های برجسته شیعه، سنی و هندو در هند برگزار شد.

در این مراسم با تاکید بر لزوم مبارزه با تروریسم به نقش آگاهی مردم در مواجهه با تروریسم اشاره شد. موضوع تروریسم اخیرا و با ظهور گروه‌های تکفیری مورد توجه ادیان و مردمان ملت‌های مختلف بوده است.

بر همین اساس انجمن حیدری، یکی از سازمان‌های مردم نهاد دهلی سال گذشته در یک گردهمایی از محققین و رهبران روحانی از ادیان مختلف، سفرا و دیپلمات‌های برخی کشورها خواست تا اربعین امام حسین (ع) را به عنوان روز «مبارزه با تروریسم» معرفی کنند.

بر اساس این گزارش انجمن حیدری در آخرین گردهمایی که به همت این انجمن اربعین سال گذشته برای دومین سال متمادی برگزار می‌شد، با دعوت از دیپلمات‌ها و سفیران کشورهایی که از تهدید تروریسم رنج می‌برند، تروریسم را محکوم کرد.

در این گردهمایی با دعوت از کسانی که با تروریسم مبارزه می‌کنند، تاکید شد که باید نسبت به این موضوع در مردم آگاهی به وجود بیاید.

سفیر عراق در هند و دیپلمات‌هایی که از روسیه و سوریه در مراسم حضور داشتند با رهبران مذهبی گفت‌و‌گو کرده و متعهد شدند تا با کمک همدیگر به مبارزه با تروریسم بپردازند.

در زیر گزارش تصویری از همایش امام حسین (ع) و مبارزه با تروریسم را می‌بینید.