به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایکنا، حمیدمحمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که لغو روادید، یک حرکت دو سویه برای دو کشور ایران و عراق است و در نهایت موجب گسترش سفر زائران خواهد شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به لغو روادید است و به جد به دنبال حذف روادید برای اعزام زائران برای سفر به عتبات عالیات است.

محمدی با بیان این‌که «شور اشتیاق زیارت عتبات عالیات همه ساله رو به افزایش است»، گفت: در سال 91 در حدود 200 هزار نفر برای حضور در آیین اربعین عازم عتبات شدند، که این رقم پس از گذشت چهار سال در سال 95 به حدود دو میلیون و 500 هزار نفر رسید.

وی افزود: برنامه‌‌ریزی امسال ما برای اعزام حدود یک میلیون نفر زائر به عتبات عالیات است. 

رئیس سازمان حج در ادامه بیان کرد: وزارت گردشگری سوریه نیز برای از سر گیری اعزام زائران ایرانی به آن کشور جلسات و  مکاتباتی داشته است و تقاضا دارد با توجه به آماده‌سازی فضای موجود این مهم هرچه سریع‌تر به انجام رسد.

محمدی با اشاره به این‌که هم اکنون زائران کشورهای عراق، لبنان و شیعیان کشورهای حوزه خلیج فارس برای زیارت عازم سوریه می‌شوند، گفت:‌ شرایط کلی برای اعزام زائران ایرانی به سوریه را بررسی کرده‌ایم و در صورت اطمینان از تامین امنیت، آمادگی برای از سرگیری اعزام وجود دارد.

محمدی تاکید کرد: به لحاظ ظرافت‌های موجود باید بررسی‌های دقیق‌تری به خصوص در زمینه مسایل امنیتی برای زائران انجام گیرد که اگر به نتیجه نهایی رسیدیم احتمال اعزام در شش ماهه دوم امسال نیز وجود دارد.