به گزارش کرب و بلا به نقل از تسنیم، سید‌علی مرعشی با اشاره به اینکه هم اکنون در کربلا دو درمانگاه دائمی 24 و 16 ساعته دایر داریم، اظهار داشت: در صورت هماهنگی و موافقت‌های لازم آمادگی وجود دارد تا در هر جای که در شهر کربلا موافقت صورت پذیرد سومین درمانگاه هلال احمر راه اندازی شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت درمانگاه 24 ساعته در هتل نجم کربلا و همچنین فعالیت 16 ساعته درمانگاه هتل هدی الوالی در این شهر مقدس عنوان کرد: درمانگاه سوم نیز 16 ساعته خواهد بود و آن را به پزشک، تجهیزات پزشکی و دارو تجهیز خواهیم کرد.

مرعشی در توضیح تعداد متعدد درمانگاه‌های ایران در کربلا توضیح داد: این درمانگاه‌ها دائمی نیستند و به صورت مقطعی بوده، بطوریکه همیشه براساس جمعیت اسکان 5 هزار نفری زائران ما به ایجاد یک درمانگاه موقت اقدام می‌کردیم که در برخی مناسبت‌ها تعداد این درمانگاه قابل توجه می‌شد ولی ایجاد درمانگاه سوم برنامه جدید مرکز پزشکی هلال احمر است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: هم اکنون روزانه 6500 زائر در کربلا مستقر می‌شوند و فعالیت دو درمانگاه 24 و 16 ساعته هلال‌احمر در این شهر کافی است که البته در شهر نجف نیز درمانگاهی داریم که فعالیت می‌کند.

همچنین مرعشی چندی قبل نیز درباره ایجاد درمانگاه جدید در نجف عنوان کرده بود که در صورت مکان سنجی از سوی سازمان حج و زیارت، دومین درمانگاه هلال احمر در شهر نجف اشرف راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: هم اکنون یک درمانگاه هلال احمر در شهر نجف در هتل نباء فعال است و این درمانگاه نیز براساس بافت جغرافیایی، خدمات درمانی در عراق در یکی از هتل‌های نجف راه اندازی خواهد شد.

مرعشی در توضیحات بیشتر ادامه داد: به احتمال زیاد مسئولان سازمان حج و زیارت براساس تعداد مراجعات صحن حضرت زهرا (س) را برای راه اندازی دومین درمانگاه پیشنهاد دهند و ما نیز آمادگی داریم تا پزشک، دارو و خدمات مورد نیاز را برای این درمانگاه تجهیز کنیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه درمانگاه دوم هلال احمر در نجف نیز به مانند درمانگاه دیگر ما در این شهر به صورت 16 ساعته فعالیت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در شهر کربلا نیز دو درمانگاه هلال احمر فعال هستند.