به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از رسا نیوز، مصطفی محدثی‌ خراسانی، شاعر انقلاب درباره شعرهایی که در رابطه با حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام سروده شده است، گفت: در رابطه با ایشان نه‌ تنها در حوزه شعر، بلکه در حوزه محافل و مجالس مذهبی نیز کار فرهنگی چندانی انجام نشده است، با توجه به این‌که آرامگاه ایشان در ایران است و مردم ارادت زیادی نسبت به شخصیت آن حضرت دارند، اما معرفت و شناخت از ایشان بسیار کم است.

وی افزود: شعرهای زیادی درباره شخصیت و نقش ایشان در جریان پیشبرد اهداف اهل‌بیت (ع) و دین مبین اسلام وجود ندارد و توجه چندانی نیز به آن نشده است؛ در شعرهای معدودی هم که وجود دارد، بیشتر شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) موضوع شعر قرار گرفته است و به نظر می‌رسد چند کُد درباره زندگی ایشان در ذهن شاعران بوده و از این طریق توانسته‌اند شعرهایی بسرایند.

محدثی‌ خراسانی تصریح کرد: این موضوع نیازمند این است که آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در این زمینه کار کند، به عنوان مثال برگزاری کنگره و یا جشنواره شعر و ... در رابطه با زندگی، شخصیت و نقش ایشان در جریان دین مبین اسلام می‌تواند مؤثر بوده و بخشی از این کاستی‌ها و کمی‌ها را جبران کند.

وی دلایل این کم‌ توجهی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: موضوع عاشورا، امام حسین (ع) و کربلا در جامعه امروز به‌ اندازه‌ای پرفروغ است که هم فضای عمومی و هم خواص و اهل فرهنگ و ادبیات را در برگرفته و انرژی شعر آیینی معطوف به قیام اباعبدالله (ع) است؛ از طرفی هم بیشتر به شخصیت‌هایی چون اباعبدالله (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت ابوالفضل (ع) توجه و پرداخته شده و دیگر شخصیت‌های حماسه کربلا مورد غفلت قرار گرفته است که این امر از یک سو به عظمت شخصیت این افراد برمی‌گردد و از طرفی هم کم‌ توجهی به شخصیت‌های دیگر را نشان می‌دهد که این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی است.