به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایرنا، جواد شاد مدیر سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: این جانباختگان از شهرستان تربت حیدریه شامل چهار زن و یک مرد هستند.

وی اسامی جانباختگان این حادثه را مونس خداپرست، زهرا نجفی، رباب محمدجانزاده، گلک صبوری و عباس نیازی ذکر کرد.

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان رضوی همچنین به بهبود نسبی حال 2 نفر از مجروحان حادثه اشاره و بیان کرد: سومین مجروح این حادثه به نام «شیرین سلطانی میرزایی» نیز به منظور بهبودی تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: 115 زائر خراسان رضوی از شهرهای مشهد و تربت حیدریه در هتل حادثه دیده در کربلا اقامت داشتند که شامل 75 زائر از مشهد و 40 زائر از تربت حیدریه بوده و توسط کاروان غیرمجاز زیارتی به این سفر رفته بودند. 

شاد گفت: زائران حادثه دیده توسط کاروانی به این سفر زیارتی اعزام شدند که مجوز از اداره کل حج و زیارت نداشته و به صورت غیرمجاز اقدام به اعزام زائران به عتبات عالیات کرده است. 

وی افزود: به دلیل اعزام این زائران به صورت غیرمجاز توسط این کاروان هیچگونه اطلاعاتی از هویت و نام زائران اعضای کاروان وجود نداشت و با توجه به سوختن کامل هتل و از بین رفتن وسایل و مدارک زائران، شناسایی زائران متوفی با مشکل و تاخیر همراه شد.

گفتنی است شنبه شب 18 دی‌ماه هتل «قصرالمولی» محل اقامت زائران ایرانی در موقعیت باب القبله واقع در شهر کربلا دچار آتش سوزی شد.