به گزارش کرب و بلا به نقل از ایکنا، حمید محمدی، سرپرست جدید سازمان حج و زیارت با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین عنوان کرد: عده‌ای از این فرصت استفاده ناصحیح کرده و خارج از 2300 دفتر مجاز زیارتی اقدام به بردن زوار کردند که بعضا مشکلاتی برای زوار به وجود آمد.

محمدی تاکید کرد: ما در تلاش هستیم که ظرفیت عتبات عالیات را ارتقا داده و زیرساخت‌های آن را ساماندهی کنیم. همچنین در تلاشیم با استانداردسازی، یک الگو و استاندارد برای اسکان زوار فراهم کنیم.

محمدی در خصوص اعزام زوار به حرم حضرت زینب (س) در سوریه عنوان کرد: چنانچه مراجع، پیوست امنیتی به ما ارائه دهند و مجوز را صادر کنند، بلافاصله اعزام زوار را به صورت هوائی انجام می‌دهیم.

رئیس جدید سازمان حج و زیارت در خصوص پاسداشت یاد شهدای منا عنوان کرد: نهادهای مرتبط اقدامات لازم را انجام داده‌اند، ما در اربعین در جای جای ایران موکب‌هایی برپا کرده و در راستای بزرگداشت این شهدا، اقداماتی انجام دادیم. در خصوص بحث پیگیری‌های حقوقی آن نیز وزارت خارجه این کار را انجام می‌دهد.

محمدی در رابطه لغو روادید عراق و ایران برای حضور زوار یادآور شد: وزارت خارجه در حال رایزنی بوده و در هر حال این طرف عراقی است که می‌بایست این کار را پیش ببرد.

محمدی در پایان تاکید کرد: سیاست‌های کلان سازمان حج و زیارت طبق روال قبل همچنان ادامه خواهد داشت.