به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن نظافتی گفت: اعزام زائران به اربعین سال 95 از اول آبان مطابق با بیستم محرم آغاز می‌شود، اما معمولا اعزام‌ها از ابتدای ماه صفر اوج می‌گیرد.

وی افزود: با هماهنگی‌هایی که با سفیر عراق انجام شده، روادید تا 3 ماه اعتبار دارد، بنابراین اگر از اول شهریور صدور روادید انجام شود تا بعد از اربعین روادید اعتبار دارد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه از 16 مرداد ثبت نام در سامانه سماح شروع می‌شود، تاکید کرد: بر اساس توافقی که با همه ارگان‌ها صورت گرفته، دریافت روادید صرفا از طریق سامانه سماح خواهد بود و تنها کسانی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند، امکان خروج از مرز را دارند.

وی افزود: در ایستگاه‌های مستقر در نزدیکی مرز کد رهگیری که به هنگام ثبت‌نام در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد چک می‌شود و حتی اگر زائری روادید داشته باشد و کد رهگیری نداشته باشد نمی‌تواند از مرز خارج شود.

نظافتی ادامه داد: مردم پس از ثبت نام در سامانه می‌توانند به یکی از کارگزاران زیارتی که زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت می‌کند مراجعه و برای تکمیل ثبت نام مدارک خود را تحویل دهند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت یادآور شد: اول شهریور صدور روادید آغاز می‌شود، لذا مردم در زمان مناسب برای ثبت نام اقدام کنند تا به موقع روادید را دریافت کنند.

نظافتی تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند به صورت گروهی به پیاده روی اربعین بروند، یک نفر را به عنوان سرگروه انتخاب کنند تا او به نمایندگی از همه برای دریافت روادید و انجام کارهای مربوط به اعزام اقدام کند و این سرگروه‌ها به نوعی نقش مدیر کاروانی هم دارند.