فراموشی رمز عبور

ایمیل خود را وارد کنید


×
نام کاربری شما غیر فعال است. آدرسی ایمیل خود را برای فعال سازی در زیر ثبت کنید.
بازدید: ۷۱۸۶
۱۳۹۳/۱۲/۲۶
در منابع اهل سنت هم نسبت به مختار احادیثی آمده است و سعی در نفی و بدگویی مختار کرده اند.
بازدید: ۴۷۱۴
۱۳۹۳/۱۲/۲۵
درتاریخ یکسری روایات در مذمت و بدگویی مختار واعتقادات او نقل شده است. بنظر آقای خوئی این احادیث اکثرا غیرقابل اعتماد هستند و از اعتبار کافی برخوردار نیستند.
بازدید: ۵۵۵۲
۱۳۹۳/۱۲/۲۴
در مورد مختار ثقفی نقل قول های زیادی نقل شده است. ازجمله آنها روایاتی است که به تعریف و تمجید مختار می پردازد و او را بالا می برد.
بازدید: ۲۶۷۵
۱۳۹۳/۱۲/۲۳
در این سلسله مقالات در نظر داشتیم برخی چیزها که افسانه یا خیال عاشورایی نام‌گرفته بود و برخی آن را دست‌آویز خود برای طعنه زدن به روضه‌خوانان و عزاداران حسینی و تهمت زدن به آنان و کوچک شمردن کار آنان باهدف ایجاد تشکیک در ذهن مردم قرار داده بودند، بررسی شود.   در متن زیر در ادامه بخش قبل تتمه این روایات تاریخی را برای بررسی آورده‌ایم و نتیجه‌گیری نقد جعفر مرتضی عاملی را به حماسه حسینی بیان شده است.
بازدید: ۱۴۶۸۶
۱۳۹۳/۱۲/۲۱
در قسمت پیش وجود حضرت لیلا مادر علی اکبر را در کربلا بررسی کردیم و بیان شد که شهید مطهری در حماسه حسینی در باره این واقعه چه بیان کردند و سخنان مورخان و دیگران را هم آوردیم در مقاله زیر به نقل های تاریخ از دیگر اتفاقات پیرامون حضرت لیلا می پردازیم ... 
بازدید: ۲۸۹۱
۱۳۹۳/۱۲/۲۱
امام حسین پیش از آفرینش موجودات به‌مثابه نوری در مرحله نورانیت خویش بود؛ و بعدازآنکه عرش و کرانه‌ها را طی کرد در جان‌های پاک و رحم‌های پاکیزه قرار داده شد تا آنکه در سینه پرمهر فاطمه (ع) قرار داده شد و پدر والایش ‍ امیرمؤ منان (ع) بود که او را روی دست می‌گرفت تا پیامبر گرامی (ص) کران تا کران پیکر مقدس او را بوسه‌باران سازد. در این مقاله پس از ترسیم موقعیت نور وجود امام حسین و مراحل مختلف آن، به ترسیم مصائب آن حضرت، به خاطر دفاع از حق و عدالت که بر آن حضرت روی آورد، می‌پردازیم.
۵ دقیقه
بازدید: ۹۴۷۰
۱۳۹۳/۱۲/۲۰
یکی از راه‌های شناخت بزرگانی، چون حضرت عباس توجه به اسماء و القاب آن‌ها است زیرا القابی که به طور مخصوص برای شخص بزرگی تعیین می‌کنند، نشان‌دهنده کمال وجودی آن فرد و ویژگی برجسته‌ای در او است. این مقاله حاصل مصاحبه با حجه السلام مصطفی پور است.
۲ دقیقه
بازدید: ۱۲۰۳۱
۱۳۹۳/۱۲/۲۰
برخی در خصوص روایات وارده در خصوص امام حسین (ع) این مسئله را مطرح می‌کنند که آیا روایت معتبری وجود دارد که در آن به بوی سیب در حرم امام حسین (ع) اشاره‌ شده باشد؟
۳ دقیقه
بازدید: ۴۰۳۷
۱۳۹۳/۱۲/۱۹
 در منابع اهل تسنن ذکر شده است که چون امام سجاد (ع) شهید شد، روشن شد که آن حضرت صد خانواده را به‌طور مخفی اداره می‌کرده است.
۳ دقیقه
بازدید: ۳۷۵۰
۱۳۹۳/۱۲/۱۹
جهاد درراه خدا یکی از ارزشمندترین عمل‌ها نزد پروردگار است . امام حسین -علیه‌السلام- جهاد را چهار گونه معرفی می کنند . فرمود: دو جهاد واجب و دو جهاد مستحب .  یکی از دو جهاد واجب، مبارزه انسان با نفس خویش در ترک گناهان است که از بزرگ‌ترین نوع جهاد خواهد بود...

ارتباط با ما

پیام های خود را از این طریق برای ما ارسال نمایید.

×