فراموشی رمز عبور

ایمیل خود را وارد کنید


×
نام کاربری شما غیر فعال است. آدرسی ایمیل خود را برای فعال سازی در زیر ثبت کنید.
۵ دقیقه
بازدید: ۸۱۳۴
۱۳۹۴/۰۱/۲۹
نهضت عاشورا یکی از اثر گذارترین و مهم ترین وقایع تاریخ اسلام است که در محرم سال 61 هجری قمری رخ داده است. در این قیام، سه امام بزرگوار حضور داشتند که در نوشته زیر به شواهد حضور امام سجاد (ع) و امام محمدباقر (ع) می پردازیم.
بازدید: ۲۱۷۱۷۴
۱۳۹۴/۰۱/۲۸
ماه رجب شرافت زیادی دارد و در فضیلت آن روایات بسیاری وارد شده است. کسى که یک روز از این ماه را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور می‌گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته می شود. از جمله اعمال با فضیلت این ماه زیارت مخصوص امام حسین (ع) در اولین روز آن است.
۴ دقیقه
بازدید: ۴۳۶۲
۱۳۹۴/۰۱/۲۷
در مناطق شیعه‌نشین هند ازجمله شهرهای « لکنهو» و « امرهه » و«کشمیر» عموماً مکان‌های ویژه‌ای ساخته می‌شود که به «امام‌باره» معروف است و تقریباً مکانی همچون تکیه و حسینیه در ایران است که عزاداری ماه محرم در آن‌ها برگزار می‌گردد. 
۵ دقیقه
بازدید: ۴۳۰۱
۱۳۹۴/۰۱/۲۶
 ائمه معصوم (ع)به قلّه همه کمالات انسانی رسیده و در رسیدن به هر کمالی از همگان گوی سبقت ربوده بودند. امّا شرایط خاص اجتماعی که هر یک از ائمه (ع) در آن به سر می‌برده‌اند، موجب می‌شده تا صفتی مخصوص به همان اوضاع و شرایط در آن نمود بیشتری پیدا کند.  
۸ دقیقه
بازدید: ۵۰۶۰
۱۳۹۴/۰۱/۲۵
این مقاله با بررسی زمینه ­های تاریخی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ادبی شعر حماسی ـ آیینی عاشورایی، دوره­ ی شکل­ گیری و تحول آغازین  آن را تبیین می‌کند و ارزش­های دینی نهفته در قیام کربلا، همچون استمرار غدیر و ولایت، تولی و تبری، جهاد و شهادت و انتظار را منعکس می­سازد. در ادامه، شیوه­های تبلیغ و ترویج آرمان­های انسانی و اسلامی همانند ظلم‌ستیزی و عدالت محوری و اندیشه­ های انقلابی تشیع را مطرح می­نماید. مقاله­ی حاضر، در موضوعات یادشده، نمونه‌­های تأمل‌برانگیز و آموزنده را از گستره ادبیات عربی ارائه می­دهد و در پایان به بررسی پیامدهای ارزشی و ادبی این شعر می­پردازد.
۷ دقیقه
بازدید: ۵۵۹۱
۱۳۹۴/۰۱/۲۴
ائمه اطهار (ع)، مبین و معلم قرآن اند که برای فهم آن باید به آنها مراجعه کنیم. از طرفی در قرآن نیز، آیاتی آمده است که تاویل آن، ائمه اطهار می باشد و اشاره به زندگانی آنهاست. همچنین آیاتی در قرآن کریم وجود دارد که اشاره به زندگانی امام حسین (ع) از ولادت تا شهادت ایشان دارد.
۱۰ دقیقه
بازدید: ۵۱۴۹۳
۱۳۹۴/۰۱/۲۲
در روایات و تاریخ اسلام صفات و ویژگی‌های بسیاری برای امام حسین (ع) شمرده شده، از جمله این صفات شجاعت، غیرت، بخشش، رقت قلب و... است. در این مقاله سعی شده تا به این صفات و ویژگی‌ها پرداخته شود.
۱۰ دقیقه
بازدید: ۶۷۱۴۷
۱۳۹۴/۰۱/۲۲
امام حسین (ع) تاویل بسیاری از آیات قرآن کریم است. البته گاهی معنای ظاهری بعضی آیات، اشاره ای به آن حضرت ندارند؛ اما ائمه اطهار که مفسرین اصلی قرآن اند، این تاویل های درونی و اصلی قرآن را برای ما بیان کرده اند.
۵ دقیقه
بازدید: ۳۹۸۱
۱۳۹۴/۰۱/۱۷
امام حسین (ع) در زمان معاویه همانند برادر بزرگوارشان به روشنگری جامعه اسلامی و تبیین اسلام حقیقی می پرداختند تا شاید مردم بیدار شوند و در این راستا به معرفی خود و جایگاهشان هم پرداختند که در زیر بدان اشاره می کنیم
بازدید: ۴۲۴۰
۱۳۹۴/۰۱/۱۵
در روایات معتبر شیعه برای گریه، عزاداری و حتی صرف حزن اندوه، پاداش بیان‌شده است.  در کتاب فضائل الصحابه،  احمد بن حنبل رئیس مذهب حنبلی‌، روایت صحیح السندی از امام حسین -علیه‌السلام- نقل کرده که آن حضرت پاداش یک قطره اشک ریختن در عزای اهل‌بیت -علیهم‌السلام- را داخل شدن در بهشت می‌داند.

ارتباط با ما

پیام های خود را از این طریق برای ما ارسال نمایید.

×