فراموشی رمز عبور

ایمیل خود را وارد کنید


×
نام کاربری شما غیر فعال است. آدرسی ایمیل خود را برای فعال سازی در زیر ثبت کنید.
۷ دقیقه
بازدید: ۶۷۳۸
۱۳۹۴/۰۲/۱۹
مبلغ باید از پیشرفته‌ترین وسایل ارتباط جمعی عصر در پیشبرد اهداف خویش بهره‌گیری کند. امروزه تنها منبر و سخنرانی در مجالس مذهبی برای مبلغ دینی کافی نیست، بلکه برای رساندن پیام حق به گوش مردم و مشتاقان معارف زلال اسلام باید از تمام ابزارهای مفید استفاده کرد. نشر کتاب و مطبوعات، استفاده از رادیو، تلویزیون، برنامه‌های رایانه‌ای، گفتگوها و گردهمایی‌های متنوع، حضور در جمع کسانی که غالباً به مجامع و مجالس مذهبی نمی‌آیند و رساندن معارف حقیقی دین به گوش آنان، نوعی بهره‌گیری از وسایل ارتباط جمعی در عصر ما به شمار می‌آید.
۱۰ دقیقه
بازدید: ۵۶۷۵۴
۱۳۹۴/۰۲/۱۴
برای بررسی اوضاع کوفه ، ضروری است که با والیان و امرای کوفه از زمان تأسیس تا عاشورا آشنا شویم.
۵ دقیقه
بازدید: ۳۹۴۱
۱۳۹۴/۰۲/۰۶
خواندن زیارتنامه ها زائر را به دقت و تفکر واداشته، متذکر تاریخ و احوال انبیا و اولیاى معصوم مى‏گرداند. تأمل در زیارت عاشورا و دیگر زیارات، این مطلب را به خوبى روشن می‌سازد که امامان درصدد ساختن انسان‌های مؤمن و متعهد بوده‌اند، لذا به آن‌ها تعلیم داده‏ اند که در زیارت امام حسین (ع) از خداوند بخواهند که زندگى و مرگشان را «حسین گونه» قرار دهد و آن‌ها را در دینا و آخرت همراه آن حضرت بدارد
۸ دقیقه
بازدید: ۲۷۱۹
۱۳۹۴/۰۲/۰۵
چرا شیعیان مشتاق زیارت قبر رسول خدا (ص) و قبور ائمه هستند؟ آیا محبت اهل‌بیت (ع) که شیعیان به زیارت ایشان هدایت می‌کند؟ ارزش زیارت از منظر امامان اهل‌بیت (ع) چیست؟  
۸ دقیقه
بازدید: ۲۱۷۴
۱۳۹۴/۰۲/۰۵
محرم ماه تجدید حیات اسلام و دهه عاشورا فصل ریزش رحمت بیکران الهی و بهار معرفت و عترت نبوی است. ایمان و اخلاق و ارزش‌ها در سایه فرهنگ عاشورایی تقویت می‌شود و کفر و نفاق ظلم و گناه به‌شدت تضعیف می‌گردد، نام پیشوای شهیدان، مشعلی است که راه را روشن می‌سازد و شرک و ظلم و نفاق از آن می‌گریزد.
۸ دقیقه
بازدید: ۳۷۲۸
۱۳۹۴/۰۲/۰۳
اغراض شعر کهن در شعر آیینی نیز وجود دارد؛ اما نوع و چگونگی بهره­ برداری از این اغراض جلوه‌ه­ای ویژه و رویکردی متفاوت به آن می‌­بخشد وصف مدح هجا و رثا در تاریخ ادبیات عربی از کاربردی ذاتی و ماهوی برخوردار است به این معنی که هریک از این شیوه­‌های شعری در همان هدف و عنوان کلی توصیف ستایش سرزنش مرثیه به کار برده می‌­شود اما در شعر حماسی آیینی عاشورایی عملکردی ابزاری و آلی می‌­یابند.
۷ دقیقه
بازدید: ۳۱۴۳
۱۳۹۴/۰۲/۰۲
در مقاله پیش به دوره‌های شعر حماسی پرداخته شد حال به بررسی زمینه­‌های تاریخی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ادبی شعر حماسی پرداخته و دوره­ شکل­‌گیری و تحول آغازین  آن تبیین شد. در ادامه ارزش­‌های دینی نهفته در قیام کربلا، همچون استمرار غدیر و ولایت، تولی و تبری، جهاد، شهادت و انتظار که در شعرحماسی منعکس شده است می پردازیم  
۹ دقیقه
بازدید: ۱۰۹۵۵
۱۳۹۴/۰۱/۳۱
حضرت زینب (س) بعد از امام حسین (ع) بزرگ اسرا بودند و برای حفظ امام سجاد (ع) ایشان قافله سالار بودند و سخنان را ایشان می گفتند. حضرت زینب در کوفه و شام در مقابل ابن زیاد و یزید ابتدا خود سخن می گفت نایبه امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) بود.
۷ دقیقه
بازدید: ۱۲۱۶۳
۱۳۹۴/۰۱/۳۰
برای زیارت هیچ امامی، به‌اندازه زیارت حسین بن علی (ع)در (کربلا) تأکید نشده است. حتی برای زیارت رسول خدا (ص) هم آن‌همه سفارش و دستور نیست. گاهی در روایات، زیارت (کربلا)، از زیارت (کعبه) هم برتر و بالاتر به‌حساب آمده است و برای زیارت سیدالشهدا (ع) پاداشی برابر ده‌ها و صدها حج و عمره بیان‌شده است، باید راز قضیه را فهمید.
۵ دقیقه
بازدید: ۳۹۵۱
۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ائمه بزرگوار، انسان های کاملی هستند که باید برای مردم الگو باشند. از این رو معصومین باید دارای همه فضائل اخلاقی باشند. یکی از این ارزش های اخلاقی، حیا است. ائمه اطهار و واز جمله آنها امام حسین (ع) مصادیق واقعی و حقیقی حیا و عفت در بین مردم اند.

ارتباط با ما

پیام های خود را از این طریق برای ما ارسال نمایید.

×