فراموشی رمز عبور

ایمیل خود را وارد کنید


×
نام کاربری شما غیر فعال است. آدرسی ایمیل خود را برای فعال سازی در زیر ثبت کنید.
۵ دقیقه
بازدید: ۶۷۱۵
۱۳۹۴/۰۵/۰۴
مسلمانان هند با شعار «عاشورای محرم، یادآور وظیفه مسلمانان» انقلاب خود را آغاز کردند و پس از پیروزی بر استعمار پیر، اسکندر میرزا را که یک شیعه بود، به‌عنوان نخستین رئیس‌جمهور پاکستان برگزیدند. عشق به امام حسین (ع) در ایران اسلامی جای تعجب ندارد، چون اکثر مردم، شیعه و به عشق امام حسین (ع) زنده‌اند، ولی در آنجا شیعیان در اقلیت و اهل سنت در اکثریت‎اند. لذا در نگاه اول انتظار نمی‌رود که عزاداری امام حسین (ع) در پاکستان به‌صورت یک امر همگانی و ملی تلقی شود... به‌طوری‌که در ایام عاشورا و محرم جامعه پاکستان حالت سوگوارانه‌ای به خود می‌گیرد... 
۵ دقیقه
بازدید: ۴۲۴۷
۱۳۹۴/۰۴/۱۴
برخی از کتب، گزارش‌ها تاریخی هستند؛ یعنی مؤلف فقط تاریخ را تألیف کرده است و آنچه را که رخ‌داده نوشته و تجزیه‌وتحلیل نکرده است. حال یا همگی را با ذکر سند آورده یا برخی از مطالب را با ذکر سند و سند برخی را نیز حذف نموده است.
۵ دقیقه
بازدید: ۴۳۶۵
۱۳۹۴/۰۴/۱۳
تاریخ به صورت‌های مختلفی به دست ما رسیده است. معمولا آنچه به ذهن می آید کتاب‌های مقتل است در حالیکه طیف وسیعی از کتاب‌های تاریخی، رجالی، مناقب، حدیثی و حتی برخی کتب ادبی وجود دارند که از آن می توان به زوایای مختلف تاریخ را در آن‌ها بررسی کرد.
۵ دقیقه
بازدید: ۴۷۷۱
۱۳۹۴/۰۳/۳۱
این سخنان کسانى است که تنها فضیلت ظاهرى او را مى‌‏دیدند و از درک عظمت معنوى وى و شناسایی مقام ولایت او محروم بودند. ساده ‏تر این‌که اینان که او را این‌چنین ستوده‏ اند، على بن الحسین (ع) را امام نمی‌دانستند و مى‏‌بینیم که تا چه حد در برابر ملکات نفسانى او خاضع بوده ‏اند.
۳ دقیقه
بازدید: ۸۲۶۲
۱۳۹۴/۰۳/۲۹
کتاب حسین وارث آدم کتابی است که توسط دکتر شریعتی نوشته شده است. نظرات مختلفی راجع به دیدگاهی که ایشان در این کتاب بیان کردند وجود دارد شهید مطهری هم دیدگاهی انتقادی به این کتاب دارد که در زیر آورده شده است.
۹ دقیقه
بازدید: ۱۱۰۱۶
۱۳۹۴/۰۳/۲۶
تربیت صحیح فرزندان از ضروری‌ترین وظایف پدر و مادر به شمارمی آید. انجام دادن این وظیفه مهم، حساس و ظریف بدون تکیه بردیدگاههای صاحب‌نظران آگاه و مطمئن ممکن نیست. ما معتقدیم که معصومان (ع) در همه ابعاد هدایتی و تربیتی الگوهایی کامل و مطمئن به شمار می‌آیند و تکیه بردیدگاهها و رفتارهای تربیتی آنان در مسیر تحقق وظیفه خطیر تربیت فرزندان، بهترین ره‌ توشه است. معصومان (ع) همه نور واحد بوده، هدف مشترک داشتند؛ ولی به اقتضای گوناگونی موقعیت‌ها در سیره تربیتی آنان دیدگاه‌ها و رفتارهای تربیتی گوناگون به چشم می‌خورد. کنار هم نهادن مجموعه دیدگاه‌ها و رفتارهای تربیتی آنان الگویی کامل از نظام تربیتی اسلام عرضه می‌کند.
۵ دقیقه
بازدید: ۷۸۰۱
۱۳۹۴/۰۳/۲۵
هر انسانی میل و گرایش به خوبی‌ها، کمال و سعادت دنیا و آخرت دارد؛ به‌گونه‌ای که علاقه‌مند است تمام صفات نیک در او متجلی گردد. یکی از راه‌های رسیدن به این اصل مهم، اندوختن پتانسیل و انرژی‌های مثبت در درون خودش است. وجود نیرو و انرژی مثبت در انسان سبب گرایش به صفات نیک و دوری از صفات زشت می‌گردد.
بازدید: ۹۰۴۵
۱۳۹۴/۰۳/۲۴
با توجه به آنکه بیان و توضیح هر چیزی در قرآن کریم آمده است؛  بیان عزاداری و سوگواری در کجای آیات قرآن آمده است و آیات مرتبط با آن چیست؟
۵ دقیقه
بازدید: ۷۳۱۶
۱۳۹۴/۰۳/۱۱
مؤمنان چنین‌اند، اگر ببینند مردم نادان سخن زشت گویند، آنان راه مسالمت پویند، بزرگوارانه پاسخ دهند تا از شر ایشان برهند. گفتار آنان استوار است و پذیرفته کردگار، بر جاهلان نمی‌تازند و با مهربانى درونشان را آرام می‌سازند. ادب قرآن چنین است و دستور پیغمبر این و خاندان رسول این ادب را از جد خود میراث بردند که «و انک لعلى خلق عظیم»
۶ دقیقه
بازدید: ۱۱۰۰۷
۱۳۹۴/۰۳/۰۹
مردم هر شهری دارای صفات خاصی هستند که فضای عمومی جامعه آن‌ها را شکل می‌دهد. صفات کلی مردم کوفه به گونه‌ای بود که موجب ایجاد فضایی در جامعه آن‌ها شد که در تاریخ از چرخش‌های ناگهانی آن‌ها در حوادث شگفت‌زده می‌شویم.

ارتباط با ما

پیام های خود را از این طریق برای ما ارسال نمایید.

×