فریم تصویر

معنی شناسی اسلام

دکتر محمد دولتی

خلاصه آلبوم:

  1. انبیا به تاریخ سپرده نشده و امری همیشگی و جاری است و زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نمی ماند و باید دقت داشت امر نبوت و امامت فرقی باهم ندارند، بلکه امامت و وصایت از جهتی ضرورت بیشتری نسبت به نبوت دارد.
  2. از احکام و تعالیم الهی که خداوند برای آدمی قرار داده است تا به واسطه آن راهی برای قرب و نزدیکی به خودش پیدا کند "سلام" است. سلام همانطور که گفته شد از اسماء الهی است و با بردن نام آن نیز می توان بابی از ابواب نزدیک شدن به خداوند را گشود. یا همین شرایط را می توان در نام های دیگر خداوند یافت که ائمه(علیهم السلام) آنها را در ادعیه ذکر نموده اند و ما با خواندن آنها خدا را وجدان می کنیم و منقلب می شویم.
  3. ممکن است این سؤال را در مورد متون زیارات شنیده باشید که چرا ائمه (علیهم السلام) متن زیارات مربوط به خودشان را تألیف کرده اند. در جواب این سؤال باید گفت که برای تألیف این متون نیاز به شناخت و معرفت آن بزرگواران است و چه کسی راه به شناخت حقیقی و درست ایشان دارد جز خودشان؟ پس تعلیم ادعیه از جانب ائمه(علیهم السلام) در واقع تعلیمی است از جانب خدا تا مردم بتوانند راه درستی را برای برقراری با حجج الهی و خداوند انتخاب کنند.
  4. انبیا به تاریخ سپرده نشده و امری همیشگی و جاری است و زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نمی ماند و باید دقت داشت امر نبوت و امامت فرقی باهم ندارند، بلکه امامت و وصایت از جهتی ضرورت بیشتری نسبت به نبوت دارد.
  5. از احکام و تعالیم الهی که خداوند برای آدمی قرار داده است تا به واسطه آن راهی برای قرب و نزدیکی به خودش پیدا کند "سلام" است. سلام همانطور که گفته شد از اسماء الهی است و با بردن نام آن نیز می توان بابی از ابواب نزدیک شدن به خداوند را گشود. یا همین شرایط را می توان در نام های دیگر خداوند یافت که ائمه(علیهم السلام) آنها را در ادعیه ذکر نموده اند و ما با خواندن آنها خدا را وجدان می کنیم و منقلب می شویم.
  6. ممکن است این سؤال را در مورد متون زیارات شنیده باشید که چرا ائمه (علیهم السلام) متن زیارات مربوط به خودشان را تألیف کرده اند. در جواب این سؤال باید گفت که برای تألیف این متون نیاز به شناخت و معرفت آن بزرگواران است و چه کسی راه به شناخت حقیقی و درست ایشان دارد جز خودشان؟ پس تعلیم ادعیه از جانب ائمه(علیهم السلام) در واقع تعلیمی است از جانب خدا تا مردم بتوانند راه درستی را برای برقراری با حجج الهی و خداوند انتخاب کنند.                    http://www.rawasi.ir/?p=album&id=95&cat=97

تاریخ سخنرانی:‌ محرم ۱۳۹۴ - محرم ۱۳۹۴

۱۳
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
۱۱
۱۲
۱۳


×


×


×


×


×


×


×


×


×


×


×


×


×
فراموشی رمز عبور

ایمیل خود را وارد کنید

×
ارتباط با ما

پیام های خود را از این طریق برای ما ارسال نمایید.

×