به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، سازمان عفو بین‌الملل در گزارش روز سه‌شنبه خود، داعش را به اعمال پاک‌سازی نژادی، ارتکاب جرایم جنگی به ویژه اعدام‌های دسته‌جمعی کورکورانه و ربایش سیستماتیک علیه اقلیت‌های شمال عراق به‌ویژه مسیحیان، ترکمنان شیعه و ایزدیان متهم کرد. 
این سازمان اعلام کرد که به مدارکی هولناک از نجات‌یافتگان دست یافته است که افراد مسلح این شبکه افراط‌گرای تروریستی را به ارتکاب جنایات جنگی به‌ویژه اعدام‌های کورکورانه و دسته‌جمعی و ربودن اقلیت‌های شمال عراق علی‌الخصوص مسیحیان، شیعیان ترکمن و ایزدی‌ها متهم می‌کند. 
سازمان عفو بین‌الملل در این گزارش با عنوان «پاک‌سازی نژادی به میانگین‌های تاریخی» تأکید کرد که به مدارک عدیده‌ای از کشتارهای دسته‌جمعی این گروه در منطقه سنجار دست یافته است که از جنایت‌های این گروه تندرو پرده برمی‌‌دارد. 
بر اساس مدارکی که در این گزارش آمده است، اعضای این گروه تروریستی، ده‌ها تن از مردان و کودکان این مناطق را به خارج از روستاهایشان انتقال داده و اقدام به اعدام دسته‌‌جمعی آن‌ها کرده است. 
این سازمان همچنین تأکید کرد: علاوه بر این، صدها و چه‌‌بسا هزاران زن و کودک از اقلیت ایزدی، ترکمنان شیعه و مسیحیان توسط این گروه تروریستی ربوده شده‌اند و هزاران تن نیز از ترس اقدامات وحشیانه این گروه متواری شده‌اند.

 


به نقل از شفقنا