به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، استاندار کربلای معلی از احداث فرودگاه بزرگ امام حسین علیه‌السلام در این شهر مقدس برای راحتی زائران و اعزام‌های هوایی به این کشور خبر داد.
عقیل الطریحی اعلام کرد: استانداری کربلا تمام تعهدات خود را در خصوص احداث فرودگاه بین‌المللی امام حسین علیه‌السلام تکمیل کرده است. وی خاطرنشان کرد: آغاز اجرای این پروژه به مقامات دولت مرکزی عراق و وزارت حمل‌ونقل بستگی دارد که باید از طریق سرمایه‌گذاری یا اجرای مستقیم با شرکت‌هایی که پروژه احداث فرودگاه بین‌المللی امام حسین علیه‌السلام را اجرا خواهند کرد، قرارداد منعقد کنند.
الطریحی گفت: مسئولان محلی کربلا با تکمیل تعهدات خود آماده احداث فرودگاه بین‌المللی امام حسین علیه‌السلام در این شهر هستند و همه موانع اجرای این پروژه برطرف شده است.
بر اساس گزارش رسانه‌های عراق، استانداری کربلا تلاش‌های گسترده‌ای از طریق آماده کردن زمین فرودگاه و رفع موانع موجود و پرداخت غرامت به کشاورزانی که زمین آن‌ها در محدوده طرح احداث فرودگاه قرار دارد، انجام داده است.
هواپیمایی عراق دوم نوامبر ۲۰۰۹، قراردادی با فرانسه در خصوص طراحی و احداث فرودگاه فرات الاوسط در کربلا تحت نظارت نوری المالکی، نخست‌وزیر وقت عراق، امضا کرد که در ادامه نام فرودگاه به فرودگاه بین‌المللی امام حسین علیه‌السلام تغییر کرد.


 


به نقل از خبرگزاری حج