به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از فارس، عملیات بازکردن ضریح قدیمی امام حسین(علیه السلام) با حضور حجت‌الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت عتبه حسینی، حجت‌الاسلام رضا اسکندری نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات و محمود پارچه‌باف مدیر پروژه ساخت ضریح جدید سیدالشهدا(علیه السلام) روز دوم بهمن آغاز شد.

تولیت عتبه حسینی در این مراسم با بیان اینکه ضریح قدیمی پس از جمع‌آوری در موزه آستان قدس حسینی نگهداری می‌شود،‌ تأکید کرد: به لحاظ شرعی و قانونی ما نمی‌توانیم این ضریح را به جای دیگری ارسال کنیم.

پیش از این، مسئولان ایرانی پیشنهادی مبنی بر انتقال بخش‌هایی از ضریح قدیمی امام حسین(علیه السلام) به ایران و نگهداری در موزه آستان قدس رضوی ارائه کرده بودند. بر اساس اعلام قبلی مسئولان آستان قدس حسینی، باز کردن و جابه‌جایی ضریح قدیمی یک هفته طول می‌کشد و 40 تا 60 روز هم برای نصب ضریح جدید در نظر گرفته شده است. ستاد بازسازی عتبات عالیات توصیه کرده است عاشقان ثارالله این ایام را برای زیارت انتخاب نکنند.

ضریح جدید امام حسین(علیه السلام) طی 4.5 سال توسط هنرمندان ایرانی ساخته شده است و 20 پنجره را شامل می‌شود که مجموعاً بیش از دوازده تن وزن دارد.

در ادامه جدید‌ترین تصاویر از جابجایی ضریح سیدالشهدا(علیه السلام) مشاهده می‌شود: