به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، سازمان امداد اسلامی در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: خانواده‌های استان نینوا در مناطق حمدانی و بعشقیه از کمک‌های انسان‌دوستانه‌ای که با همکاری کلیسای محلی صورت گرفته استفاده کردند. به دنبال این‌که تروریست‌های تکفیری داعش اعلام کردند مسیحیان این منطقه اگر جزیه پرداخت نکنند یا اسلام نیاورند کشته خواهند شد، خانواده‌های مسیحی شهر موصل را ترک کردند.

ابوبکر بغدادی، رهبر تروریست‌های تکفیری داعش که آن‌ها از وی با عنوان خلیفه یاد می‌کنند، اعلام کرده بود: مسیحیانی که نمی‌خواهند بمانند و با این شرایط زندگی کنند باید مرزهای خلیفه‌گری اسلامی را ترک کنند. هزاران خانواده مسیحی با اجبار سربازان مسلح شهر موصل را به‌عنوان دومین شهر بزرگ عراق ترک کردند و درحالی‌ که بسیاری از آن‌ها فقط با لباسی که برتن داشتند گریخته بودند، برخی وارد کردستان عراق شده و عده‌ای دیگر شرق نینوا را انتخاب کردند و برخی دیگر در کلیساها، مدارس و ساختمان‌های نیمه‌کاره پناه گرفتند.

سازمان امداد اسلامی از روزهای آغازین درگیری آغاز به کار کرد و تلاش کرد که منابع ضروری را برای عراقی‌هایی که مجبور به ترک خانه خود شده‌اند فراهم کند. بر اساس اعلام سازمان امداد اسلامی در شهرهای انبار و صلاح‌الدین بیش از 3 هزار خانواده بسته‌های غذایی و بهداشتی توزیع‌شده را دریافت کرده‌اند و حدود 25 هزار تکه لباس برای مردمی که خانه‌های خود را در انبار ترک کرده‌اند، فراهم‌ شده است. سازمان امداد اسلامی یک سازمان امدادی و انسان‌دوستانه اسلامی است که با همکاری سازمان ملل به تعداد قابل‌توجهی از مردم عراق کمک کرده است. این سازمان اخیراً توافقنامه‌ای مبنی بر ارسال آب و بسته‌های بهداشتی به مردم سنجار امضاء کرده است.

 


به نقل از مهر