ه گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از ابنا، به دنبال سفر «حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی کورانی» از علمای لبنانی مقیم قم به مصر و افتتاح نخستین حسینیه رسمی توسط وی در قاهره، غوغاسالاری شخصیت‏ها و رسانه‏ های سلفی علیه شیعیان ادامه دارد.

در همین راستا «شیخ محمد بن عبدالملک زغبی» روحانی مصری وابسته به رژیم سعودی، با صدور بیانیه‏ای خصمانه سفر کورانی به مصر و افتتاح حسینیه در مصر را محکوم کرد و آن را تلاش برای ترویج \"عقائد فاسد شیعیان\"(!) در مصر خواند.

وی در ادامه خواستار واکنش شخصیت های دینی در برابر افتتاح این حسینیه شد و از علمای االازهر خواست فتوای تخریب آن را صادر کنند. زغبی در ادامه اظهارات خصمانه علیه شیعیان، ساخت حسینیه شیعیان در مصر شد.

زغبی همچنین خواستار اقدامات قانونی برای اخراج شیخ علی کورانی از مصر گردید و از \"علمای الازهر\"، \"وزارت اوقاف\"، \"جمعیت شرعیه\" و \"انصار اهل سنت و جماعت اسلامی\" خواست اقدامی فوری برای توقف فعالیت های شیعیان در مصر را انجام دهند و در خطبه های نماز جمعه به صورت هماهنگ و یکپارچه هجوم به شیعیان و محکومین فعالت آنان را به عنوان محور اصلی خطبه‏ها قرار دهند.

ادامه دروغ‏های العربیه

در همین راستا شماری از شبکه‏ های ماهواره‏ای و سایت‏های خبری وابسته به سلفیان، برای تشدید موج ضدشیعی در مصر دروغ‏ها و فرافکنی‏های خود علیه شیعیان را ادامه می‏دهند.

اکنون شبکه العربیه و شماری از سلفیان در صفحات اینترنتی خود در شبکه های اجتماعی ـ نظیر \"فیس بوک\" ـ تلاش دارند عقائدی را به شیعیان نسبت دهند که موجب تنفر اهل سنت و دشمنی آنان با شیعیان می‎شود. این سایت‌ها با دروغ پردازی گسترده، درباره حسینیه‏ها شیعی نوشته‏اند: \"شیعیان به جای عبادت در مساجد، در حسینیه‏ ها به اموری که شرک محسوب می‎شود میپردازند. آنها علاوه بر کارهای مشرکانه در رابطه با اهل بیت(علیهم السلام) اقدام به برگزاری مجالس رقص و آواز در این اماکن می‏نمایند!!\".

زغبی کیست؟

شیخ محمد زغبی یک عالم نمای وهابی اهل مصر است که بنیان عقایدش همچون دیگر وهابیان، بر اصل تکفیر استوار است. اطرافیان وی معتقدند، او یکی از کسانی است که به خدمت رژیم سعودی در آمده است و از سال 1999 میلادی رابطه بسیار نزدیکی با سفارت سعودی در مصر بر قرار و همکاری های زیادی با این سفارت داشته است. روابط عمیق وی با سفارت سعودی پس از سقوط رژیم مبارک شدت یافته است. وی پس از دوران مبارک تلاش زیادی در راستای هجوم به شیعیان و تکفیر شیعیان داشته است.

وی پیوسته در اظهارتش از رژیم سعودی حمایت کرده است. زغبی به پیشنهاد سازمان اطلاعات سعودی برنامه‏ هایی را در شبکه های ماهواره‏ای تندرو ـ نظیر شبکه \"صفا\" از کشور کویت و شبکه \"صفا حق\" از اردن ـ با هدف برانگیختن آتش فتنه و اختلافات طائفی در سوریه و تحریک برای برپایی جنگ داخلی در سوریه، تولید کرده است.

وضعیت جدید شیعیان در مصر

با وجود اینکه تعداد شیعیان در کشور مصر حداقل یک میلیون نفر برآورد می‏شوند، اما در زمان رژیم مبارک با هر گونه فعالیت شیعیان برخورد می‎شد. رژیم سابق به دستور حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر با ایجاد \"اداره مبارزه با فعالیت شیعیان\" در طبقه پنجم ساختمان وزارت کشور مصر، برای ممانعت از فعالیت شیعیان تلاش سیستمی و رسمی می‏کرد.

اما پیروان اهل بیت‏(علیهم السلام) پس از دوران مبارک نیز از انجام فعالیت‏های خود ـ حتی برگزاری مجالس عزاداری و سوگواری به صورت آشکار و گسترده ـ محروم هستند. به \"برخورد با عزاداران حسینی در عاشورا در حرم رأس الحسین(علیه السلام)\" و \"بازداشت موقت شیعیان عازم ایران\" می‏توان به عنوان نمونه‏های بارز ادامه روند گذشته اشاره کرد.

گذشته از اقدامات رسمی، سلفیان مصر که پس از سقوط رژیم مبارک قدرت گرفته‏اند نیز به صورت گسترده شیعیان این کشور را مورد هجوم قرار می‏دهند. سلفیان برای اجرای هرچه بهتر طرح‏های شوم خود ضد مکتب اهل بیت(علیهم السلام) همکاری‏های زیادی نیز با سفارت عربستان در قاهره داشته‎اند و سناریوی های رژیم سعودی در برخورد با شیعیان و ایجاد موج های ضد شیعی را مطابق آنچه که سعودی‏ها می خواهند اجرا می‎کنند.

شیخ محمد زغبی از شخصیت‏های وهابی است که این طرح‏های سعودی ها را به دقت دنبال می‏کند.