به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، گروه داعش تصاویری را منتشر کرد که در آن‌ یک بولدوزر، بخش‌هایی از مسجد فاطمه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها را به بهانه این‌که حسینیه و مرکز گسترش تشیع بوده است، تخریب می‌کند.

 این مسجد بزرگ که در سال 2000 ساخته‌ شده، دارای گنبد و دو گلدسته بزرگ است. در توضیح تصاویر منتشر شده آمده است که تخریب این حسینیه به علت این‌که مرکزی برای گسترش مذهب تشیع میان مسلمانان بوده، صورت گرفته است. هنوز هیچ منبع مستقلی اطلاعات منتشر شده منسوب به داعش را تأیید نکرده است، همچنان که به علت محدودیت‌های موجود در تعامل با رسانه‌ها، دست‌یابی به توضیح رسمی درباره این اطلاعات و تصاویر میسر نبوده است.

 داعش معمولاً مرقدها و مقابر را در مناطقی که در سوریه و عراق تحت سلطه این گروه است، با این ادعا که در این اماکن اشخاص مقدس شمرده می‌شوند و عبادت غیر از خدا صورت می‌گیرد، تخریب می‌کند. گروهک داعش همچنین مساجد و حسینیه‌های متعلق به شیعیان را که در مذهب با داعش متفاوت هستند، تخریب می‌کند.

 گروه تروریستی داعش شهر الرقه را به‌طور کامل در سلطه خود دارد و بیشتر مناطق حومه این شهر از حدود هفت ماه پیش و پس از درگیری با دیگر گروه‌های تروریست و بیرون راندن آن‌ها، تحت سلطه این گروه درآمده است.

 


برگرفته از شیعه نیوز