به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، عثمان الغنمی، فرمان‌دهی عملیات فرات مرکزی، اعلام کرد که تروریست‌های داعش سعی دارند از طریق کامیون‌های حامل مواد غذایی و کمک‌های انسانی وارد کربلای معلی شوند.

وی گفت: فرمان‌دهی عملیات فرات مرکزی به نیروهای امنیتی و گارد مرزی به‌ویژه نیروهای مستقر در استان‌های هم‌جوار الانبار و بابل دستور داده است اقدامات لازم و تدابیر امنیتی شدیدی را برای جلوگیری از نفوذ داعش به کربلا اتخاذ کنند.

جاسم الفتلاوی، معاون استان‌دار کربلا، اعلام کرد که شمار زیادی از نیروهای ارتش و افراد داوطلب مقابله با داعش در نقاطی در کربلا که احتمال می‌رود از سوی داعش تهدید شوند، مستقر شده‌اند. وی با بیان این که این نیروها در ۳ محور راهبردی در استان کربلا مستقر شده‌اند، اخبار منتشر شده را مبنی بر این که گروه داعش بر گذرگاه‌های مرزی کربلا سیطره پیداکرده‌اند، تکذیب کرد.

جاسم الفتلاوی در ادامه گفت: نیروهای ارتش، افراد داوطلب و گارد مرزی به عمق ۲۰۰ کیلومتر خارج از مرزهای کربلا که منطقه ۱۶۰ نامیده می‌شود، نفوذ کردند. این مقام محلی افزود: تبادل تجاری و عبور و مرور کامیون‌های حامل مواد غذایی از کشورهای همسایه به کربلا از طریق گذرگاه‌های این استان ادامه دارد.

 

 


به نقل از ابنا