به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از اعزام نخستین گروه 20 نفره فنی مهندسی از سوی این ستاد به منظور مشارکت در بازسازی مصلای حرم مطهر و نورانی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در دمشق، پایتخت سوریه خبر داد.

موسوی گفت: این ستاد به تازگی متولی بازسازی حرم مطهر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، حرم حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها و حرم حضرت سکینه سلام‌الله‌علیها که بر اثر حملات تروریست‌های تکفیری آسیب دیده، شده است. وی افزود: بیش از سه میلیارد ریال امکانات فنی و تجهیزاتی اهدایی مردم خوزستان همراه این کاروان به سوریه ارسال شده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مصلای حرم مطهر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها بر اثر حملات خمپاره‌های تروریست‌ها آسیب جدی دیده است افزود: برای بازسازی این مصلا هفت میلیارد ریال نیاز است که ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از محل کمک‌های مردمی هزینه این پروژه را تامین خواهد کرد. ایشان در ادامه از تدارک این ستاد برای تهیه و ارسال یک دستگاه تصفیه آب آشامیدنی به حرم مطهر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها خبر داد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان علاوه بر پروژه بازسازی حرمهای مطهر در سوریه، متولی بازسازی ایوان حرم علوی و ساخت پنج در حرم امامین عسکریین علیهاالسلام نیز هست و در پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها در نجف اشرف نیز مشارکت دارد.

این ستاد تاکنون برای اجرای این پروژه‌ها هیچ اعتبار دولتی دریافت نکرده و نمی‌کند و همه هزینه‌های پروژه‌ها از محل جمع آوری کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

 

 


به نقل از ابنا