به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در نشست خبری مشترک با سعید اوحدی معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت در مرز شلمچه به دیدار اخیر خود با نوری‌المالکی نخست وزیر عراق و شماری از مقامات بلند پایه عراقی و همچنین مراجع تقلید اشاره کرد و گفت: در این دیدار‌ها، موانع موجود در اعزام زائران ایرانی عتبات عالیات به عراق مورد بررسی قرار گرفت و مقامات عراقی متعهد شدند تا با برداشتن موانع موجود، امکان اعزام آسان زائران ایرانی به عتبات عالیات را فراهم کنند. 

وی گفت: در مذاکرات با طرف عراقی مقرر شد هزینه اضافی از جمله هزینه ویزا کاهش یابد و امکانات رفاهی از جمله مسکن تامین شود. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به روابط دوستانه و برادرانه ایران و عراق اشاره کرد و افزود: هم اکنون روابط دو کشور دوست و برادر ایران و عراق در بالا‌ترین سطح قرار دارد و این موضوع می‌تواند موجب تسهیل اعزام زائران شود. 

وی برخی از مشکلات موجود در اعزام زائران را یادآور شد و اظهار کرد: به دلیل کمبود امکانات رفاهی و بهداشتی و همچنین مسائل امنیتی در اعزام زائران به عراق محدودیت‌هایی وجود دارد ولی تلاش می‌کنیم با تعامل و هماهنگی با مقامات عراقی این مشکلات را به حداقل برسانیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به اعزام بیش از یک میلیون زائر ایرانی در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: امسال تلاش می‌کنیم اعزام زائران در اربعین حسینی به حداکثر ممکن برسد. 

 


برگرفته از پایگاه خبری حج