به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی‌عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور، در همایش کارگزاران حج و زیارت خوزستان، با تأکید بر حل مشکلات و موانع موجود در اعزام زائران اماکن مقدسه و متبرکه، اظهار داشت: همه مسئولان و دست اندرکاران  اعزام زائرین وظیفه دارند در راستای حل مشکلات مردم تلاش کرده و همه عزم خود را برای دفاع از حقوق حجاج و زائران جزم کنند.

وی در ادامه با بیان این که همه موانع فرهنگی و مادی باید برای آسان شدن اعزام زائرین برطرف شود، گفت: ساماندهی زائرسراها و امکانات خدماتی و رفاهی در مناطق مرزی موجب می شود که زائران با آرامش خاطر به عتبات عالیات اعزام شوند و در این سفر معنوی احساس راحتی و آرامش کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور، با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با دولت عراق، بیان داشت: خوشبختانه در این چند وقت اخیر مذاکراتی مبنی بر ایجاد تسهیلات لازم بهداشتی و هتلینگ برای زوار عتبات عالیات صورت گرفته که این مسأله جای بسی خرسندی را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسگر، با اشاره به متن توافق نامه صورت گرفته میان ایران و عراق افزود: مسئولان عراقی قول داده اند تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها و برطرف کردن مشکلات پیش روی زوار، امکانات بهتری را برای زائران ایرانی عتبات عالیات فراهم کنند.

این مقام مسئول، با اشاره به اقدامات رفاهی صورت گرفته در اماکن متبرکه و عتبات و عالیات، اظهار داشت: حرکت جدی برای ارتقای خدمات رفاهی به ویژه در بخش هتل انجام شده تا زائران دغدغه‌ای در این مورد نداشته باشند.

 


برگرفته از خبرگزاری حوزه