به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از فارس، شمار قربانیان انفجارهای دو شهر کربلا و حله به 23 کشته و 84 زخمی رسیده است.

انفجار دو بمب در شهر حله که یک کاروان زائران شیعه را هدف قرار داده بود، 18 کشته برجای گذاشته است و 71 نفر نیز زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز نیز شمار کشته‌های انفجارهای حله را 16 نفر اعلام کرد. شمار قربانیان انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در کربلای معلی 5 کشته و 13 زخمی است.

اما به گزارش پایگاه خبری «السومریه نیوز»، یک منبع آگاه پلیس استان کربلا اعلام کرد که صبح امروز در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شرق این شهر، دست‌کم 29 نفر کشته و زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، این خودرو در منطقه «باب طویرج» در یکی از ورودی‌های شهر کربلا منفجر شده است که 7 کشته و 22 زخمی بر جای گذاشته است و انتظار می‌رود شمار قربانیان افزایش یابد. به این ترتیب می توان گفت که شمار کشته‌های انفجارهای عراق، 25 کشته و 93 زخمی هستند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت که خودروهای امدادرسان بلافاصله در محل حاضر شدند تا زخمی‌ها و کشته‌ها را از محل حادثه دور و به بیمارستان منتقل کنند. نیروهای امنیتی منطقه نیز کمربندی امنیتی ایجاد کردند و از نزدیک شدن مردم به محل حادثه جلوگیری کردند.

استان کربلا در 108 کیلومتری جنوب بغداد قرار دارد که اغلب طی مراسم دینی و مذهبی مختلف، شاهد حملات تروریستی مختلف است که از سوی عناصر القاعده با بقایای بعثی‌ها انجام می‌شود.