به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام» به نقل از پایگاه الکفیل ،آقای جسام محمد السعیدی رئیس کمیته برگزاری دومین فستیوال فرهنگی امیرالمومنین علیه‌السلام از شناسائی نیازمندی‌های جامعه مسلمان هندوستان پیش از برگزاری نمایشگاه خبر داد و افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته کتاب‌هایی که جامعه مسلمان هندوستان به آن نیاز داشت به زبان اردو (زبان رسمی مسلمانان هندوستان) ترجمه گردید. وی به کتاب‌های «سلسله المشترکات الفقهیه» و «سلسه دلیل المحاور» که به شکل معتدل ادله مربوط به صحت و اعتدال تعالیم اهل بیت علیهم‌السلام را تشریح می‌نماید اشاره نمود و افزود: کتب مذکور در ۸۰۰۰ نسخه برای توزیع بین مردم چاپ گردید. 
وی از ترجمه و چاپ کتاب چرا نماز می‌خوانیم در ۲۰۰۰ جلد خبر داد و گفت: کتاب «الطریق الی الجنه» در برگیرنده عکس‌هایی از حرکت میلیونی مومنان در زیارت اربعین همراه با شرحی از نهضت حسینی در ۲۰۰۰ جلد برای توزیع بین بازدید کنندگان چاپ گردیده است. 
وی در ادامه از چاپ کتاب مصور فستیوال اول در ۲۰۰۰ جلد، کتب قصه‌های مصور ویژه کودکان در ۶۰۰۰ جلد و ۵۰۰۰ قطعه عکس از آستان مقدس عباسی که در ذیل هر کدام حکمتی از امام علی علیه‌السلام درج گردیده است خبر داد. 
وی همچنین از برپائی نمایشگاه عکس در برگیرنده ۴۰ قطعه عکس از حرکت میلیونی مردم در زیارت اربعین به سوی کربلای معلی، برپائی روزانه مسابقه با عنوان «حرکت به سوی کربلا» با جایزه سفر به عتبات عالیات به همراه یک نفر و به هزینه آستان مقدس عباسی و همچنین ثبت نام نایب الزیاره در سایت آستان مقدس عباسی به زبان اردو خبر داد. 
لازم به ذکر است غرفه آستان مقدس عباسی در این نمایشگاه شاهد استقبال بی‌نظیر مسلمان هندی بالاخص دانش آموزان، دانشجویان علوم دینی و آکادمیک و اساتید دانشگاه‌ها و فرهنگیان بود. 
بازدیدکنندگان از نمایشگاه عتبات مقدسه، این نمایشگاه را از منظر رفتار فردی و اجتماعی و به واسطه ارتباط با تعالیم بلند اسلام عزیز و روش نورانی اهل بیت علیهم‌السلام بسیار ارزشمند و موثر توصیف نمودند. 
این نمایشگاه شاهد حضور هندوهای غیرمسلمان بود که برای دریافت عکس‌های عتبات عالیات به نمایشگاه آمده بودند، امری که موفقیت این نمایشگاه در نشر تفکر اهل بیت علیهم‌السلام را اثبات نمود.