به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، در هشتمین همایش دفتر همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه با عنوان «تربیت اسلامی و فضای مجازی، چالش‌ها و راهکارها»، در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف جمکران قم، گفت: مربیان فرهنگی در آموزش و پرورش و طلاب در حوزه برای تاثیرگذاری تبلیغ و تعلیمشان باید خود نیز به آنچه که می‎گویند عامل باشند.
وی افزود: فضای مجازی، عرصه‎ای بدیع و هیجان‌انگیز است زیرا انسان با حضور در این فضا می‎تواند به همه اطلاعات موجود در این دنیا پی ببرد.
مدیر حوزه‎های علمیه کشور تصریح کرد: چت کردن یکی از کارهایی است که امروز جوانان علاقه زیادی به آن دارند به شکلی که 71 درصد افراد بین 15 تا 30 سال حداقل یک بار محیط چت را تجربه کرده‎اند.
وی افزود: کتابخانه‎های تخصصی و مجازی زمینه مهم دیگری هستند که گروه‌های مختلف را به سمت خود می‌کشند؛ دشمنان می‌توانند با سایت‌ها و کتابخانه‎های تخصصی مجازی، فعالیت خود را بر علیه جوانان ما شدت بخشند.
حسینی بوشهری تصریح کرد: اینترنت و فضای مجازی عرصه‎ای است که امروز پیر و جوان و گروه‎های مختلف را در سطح جهان تا سطح مراجع عظام تقلید را پوشش داده و مراجع ما نیز از این ابزار برای فعالیت‎های علمی خود استفاده می‎کنند.
وی گفت: باید از این فرصت‌های مهم برای ترویج مبانی دینی و الهی و مقابله با تهاجمات دشمن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: فلسفه همکاری حوزه و آموزش و پرورش این است که آموزش و پرورش این ظرفیت عظیم را بسترسازی کند تا حوزه‌ بتوانند با تولید محتوا این سامانه را هدایت کند.
مدیر حوزه‎های علمیه کشور یادآورشد: آموزش و پرورش دارای ظرفیت عظیمی است که باید با ایجاد زیرساخت‎های اصولی نسبت به افزایش بهره وری در عرصه تولید و تبلیغ دین در میان نسل جوان بپردازد و به هیچ عنوان نباید از ظرفیت فضای مجازی غافل شویم.

وی ابراز داشت: امروزه پهنای باند ما را غربی‌ها می‌دهند، ما باید به دنبال خروج از این وضعیت باشیم و این عرصه را خود در دست بگیریم.
معاون جامعه مدرسین با تاکید بر این مطلب که نباید گوگل، عاشورای ما را به نفع صهیونیست‌ها مصادره کند، تصریح کرد: یکی از راه‎های مقابله با این جریان، اجرای تفاهم‌نامه‎های حوزه و آموزش و پرورش است که باید عملیاتی شود.
مدیر حوزه‌های علمیه با اعلام آمادگی حوزه برای هرگونه همکاری با آموزش و پرورش در زمینه تربیت نسل نوپای کشور اظهارکرد: این همکاری‎ها باید بدور از جناح‌بندی سیاسی باشد؛ باید اهداف دینی باشد زیرا معلوم نیست کدام جریان سیاسی می‎تواند تا مدت زمان مشخصی فعالیت کند.


برگرفته از ایکنا