به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام» به نقل از ابنا، حرم مطهر و نورانی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها شاهد حضور گسترده زائران از کشورهای مختلف عربی بود که به منظور بزرگداشت سالروز وفات ام‌المصائب، عقلیه‌ قمر بنی‌هاشم در حرم مطهر ایشان واقع در منطقه ریف دمشق حضور یافتند.

در این مراسم شمار زیادی از هیئت‌های عزاداری در حالی که لباس سیاه بر تن داشتند با اجتماع در جای جای حرم مطهر و تشکیل دسته‌های کوچک با برگزاری مراسم روضه خوانی در سوگ وفات عقلیه‌ی بنی هاشم اشک ماتم ریختند.

حضور شیعیان عراقی در حرم بسیار چشم‌گیر بود و در حالی که برخی از آنان پرچم‌های "لبیک یازینب(س)" و "لبیک یاحسین" را با خود حمل می‌کردند با تشکیل دسته‌های سینه زنی به عزاداری وفات ام‌المصائب پرداختند.

بنا بر این گزارش، حضور گسترده زائران و گردشگران در منطقه سیده زینب سلام‌الله‌علیها نشان‌دهنده بهبود وضعیت امنیتی در این منطقه است.

بر اساس این گزارش‌ها دسته‌های زوار عراقی پس از رسیدن به سوریه، عزم راسخ خود برای جلوگیری از هتک حرمت حرم آن حضرت را اعلام و بر وفاداری به عقیله بنی‌هاشم تاکید کردند.

به همین مناسبت مصلای حرم حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها نیز قبل از نماز مغرب و عشاء شاهد برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت بود.

در حرم مطهر حضرت زینب مراسم عزاداری و سوگواری برگزار شد و روز جمعه نیز مراسم سوگواری و سخنرانی به دو زبان عربی و فارسی برای زایران و شیفتگان به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام برگزار گردید.