به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، به نقل از ابنا، به مناسبت فرارسیدن ایام وفات حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها مراسم تعویض پرچم گنبد این حرم مطهر با حضور شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار و پرچم سرخ رنگ حرم با پرچم عزای این حرم مطهر تعویض شد.

آیین ویژه تعویض این پرچم با حضور مسئولان و خادمان حرم مطهر عقلیه‌ بنی هاشم با آیینی باشکوه از جمله قرائت صلوات خاصه، دعای توسل و مداحی ذاکران اهل‌بیت برگزار شد.

در این آیین باشکوه که همزمان با پانزدهم ماه رجب برگزار شد یکی از رزمندگان حزب‌الله لبنان که نامی از ایشان منتشر نشده پرچم سرخ‌رنگ گنبد را با پرچم مشکی تعویض کرد.

حرم مطهر و نورانی حضرت زینب سلام‌الله علیها شاهد حضور گسترده زائران از کشورهای مختلف عربی بود که به منظور بزرگداشت سالروز وفات ام‌المصائب، در حرم مطهر ایشان واقع در منطقه ریف دمشق حضور یافتند.

در این مراسم شمار زیادی از هیئت‌های عزاداری در حالی که لباس سیاه بر تن داشتند با اجتماع در جای جای حرم مطهر و تشکیل دسته‌های کوچک با برگزاری مراسم روضه خوانی در سوگ وفات عقلیه بنی هاشم اشک ماتم ریختند.

گفتنی است، تا سال گذشته وظیفه تعویض پرچم حرم مطهر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را «علی شبیب محمود» از برجسته‌ترین رهبران مدافع حرم عهده‌دار بود که به درجه رفیع شهادت نائل آمد.