به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام» علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: با توجه به افزایش تعداد زائران ایرانی در تعطیلات عید، علاوه بر گروه‌های پزشکی معمول یک تیم ویژه شامل 19 پزشک مرد، شش پزشک خانم، 16 پرستار، سه کارشناس بهداشت محیط، تکنسین آزمایشگاه، کارشناس آزمایشگاه و یک تکنسین دارویی به عتبات عالیات اعزام شد.
وی از فعالیت گروه‌های پزشکی در 7 درمانگاه مرکز پزشکی در عراق شامل: چهار درمانگاه در کربلا، (که دو درمانگاه 24 ساعته و دو درمانگاه 16 ساعته است) دو درمانگاه در نجف و یک درمانگاه در کاظمین خبر داد و اظهار کرد: گروه ویژه پزشکی از 25 اسفند ماه 92 تا 15 فروردین ماه 93 به میهمانان نوروزی عتبات عالیات ارائه خدمات کرد.
حیدری بیان کرد: طی این مدت روزانه هزار و 800 ویزیت صورت گرفت که شامل هزار و 400 مورد تزریقات، 450 مورد پانسمان، 721 مورد تزریق سرم، 43 مورد اعزام به بیمارستان که منجر به بستری شدن چهار بیمار شد، 34 مورد مأموریت آمبولانس، 14 مورد انجام آزمایش و یک مورد دیالیز انجام شده است.
وی از انجام 101 مورد بازدید بهداشتی از مراکز اقامتی زائران نیز خبر داد و افزود: خوشبختانه طی این مدت زائر فوتی نداشتیم.
حیدری شایع‌ ترین بیماری زائران ایرانی در عراق را سرماخوردگی اعلام کرد و گفت: به دلیل سردی هوا بیشتر زائران به سرماخوردگی مبتلا شدند.


برگرفته از ایکنا