به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، آخرین گزارش در این زمینه برای زمانی بود که پروازهای ایرانی به سبب تغییرات آب و هوایی با تأخیر چند ساعته مواجه و یا حداکثر لغو می شد که پذیرفتن این امر از آن جهت که امنیت زائران در میان بود، قابل تحمل است.
اما این گزارش از تأخیر در پروازهایی حکایت دارد که دلایل آن موجه نیست و یا اگر هم موجه باشد برای چند ساعت محدود پذیرفتنی است.
موضوع برای روز یکشنبه هفته گذشته است که قرار بود پرواز شماره ۳۴۱۵ رأس ساعت ۱۴:۵۰ ایران اسلامی را از فرودگاه بین المللی امام خمینی به سمت فرودگاه نجف ترک کند و مسافرانی را که همگی زائر عتبات عالیات بودند به این شهر مقدس انتقال دهد.
مسؤولان پروازی، ساعت ۹ تا ۹:۳۰ به مدیران کاروانها اطلاع دادند پرواز آنها با تأخیر ۴ ساعته مواجه شده است یعنی پرواز رأس ساعت ۱۹ انجام می‌شود که همین امر سبب شد برخی زائران به فرودگاه عزیمت نکنند که البته برخی هم از ساعت ۱۱ صبح آنجا بودند.
زائران که با ساعت پرواز کنار آمده بودند و خود را آماده می کردند برای تحویل بار اقدام کنند دو مرتبه با تغییر در ساعت پرواز مواجه شدند؛ ۱:۳۰ بامداد.
همهمه بالا رفت و برخی بسیار ناراحت بودند؛ سالمندانی در کاروانها بودند که این سفر شاید آخرین سفر آنان بود و از اینکه یک روز از سفر آنان با این تأخیر کاهش یافته بسیار ناراحت بودند.
وقتی سازمان حج و زیارت، ستاد عملیات شمسا و بعثه مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا برنامه زیارتی منظم انجام شود و زائران سفر زیارتی خوب و پرباری داشته باشند، طعم شیرین زیارت با تاخیر پروازی به کام زائران تلخ نشود.


برگرفته از حج نیوز