به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در پاسخ به این سؤال که ازدحام زائران ایرانی در عتبات عالیات طی عید نوروز چه تأثیری بر روند اجرای طرح‌های بازسازی دارد گفت: بیشتر پروژه‌های بازسازی که اکنون در حال اجرا است وارد مرحله سوم یعنی توسعه حرم‌ها شده و بخش قابل توجهی از کار بازسازی بیرون از حرم‌های مطهر و زیارتی است.
وی ادامه داد: البته طی عید نوروز توقف کوتاهی در انجام پروژه‌ها صورت گرفت چرا که دست اندرکاران پروژه‌ها نیز از فرصت عید استفاده کرده و به ایران بازگشتند، از سوی دیگر ازدحام جمعیت در عید نوروز موجب می‌شود برخی از فضاهای بسته شده داخل حرم‌ها را باز کنیم اما این تأثیر بسیار اندک است.

پلارک با اشاره به اینکه تأکید ما بر این است که به ویژه در پروژه‌های عمده به هیچ وجه توقف نداشته باشیم، عنوان کرد: زمان‌بندی پروژه‌ها بسیار مهم است مثل صحن حضرت زهرا سلام الله علیها که پیمانکار باید پایان اردیبهشت ماه فاز اول کار را تحویل دهد و اگر تأخیر داشته باشد جریمه می شود. 
وی از حضور هزار و 500 نفر نیروی کار ایرانی در عتبات عالیات نیز خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد حدود 450 تا 500 نفر داوطلب و به عنوان نیروی متبرع هستند که انتخاب آنها بر اساس سهمیه بندی استانی بوده و بقیه نیروهای پیمان کار هستند.
پلارک از بالا بودن تعداد متقاضیان برای اعزام به عنوان نیروی متبرع خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امکان اعزام همه این نیروها وجود ندارد آنها را سهمیه‌بندی کرده‌ایم. البته گلایه همه استان‌ها به ما این است که سهمیه اعزام کم است و اگر همین اکنون اعلام نیاز کنیم بیش از 10 هزار نفر متقاضی اعزام به عنوان نیروی داوطلب در بازسازی عتبات عالیات هستند.


برگرفته از ایکنا