به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»،ساخت صحن حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان بزرگ‌‌ترین سازه مذهبی جهان تشیع و سومین سازه مذهبی جهان اسلام پس از مسجد الحرام و مسجدالنبی از اهم اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات است که در سال جاری فاز اول آن به اتمام رسیده و فاز دوم اجرایی آن آغاز می‌شود.

از دیگر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال جاری که در نجف اشرف در حال انجام است می‌توان به پروژه ساخت و نصب دو درب نقره مشبک و یک درب نقره برای حرم مطهر حضرت علی علیه‌السلام، ساخت حسینیه و «مسقف زائران» و نیز پروژه تعویض سنگ دیواره و کف رواق‌های حرم علوی اشاره کرد.

کربلا

پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام با عنوان پروژه معراج، پروژه تقلیل حجم ستون‌های باربر قدیمی اطراف ضریح  و پروژه طراحی و احداث صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در محدوده حرم مطهر تا خیمه‌ گاه از دیگر پروژه‌های مطالعاتی و در دست اجرای ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال جاری است.

همچنین نهایی کردن طرح پیشنهادی توسعه حرمین مطهر در کربلا نیز در سال جاری پیگیری خواهد شد.

کاظمین

بازسازی و توسعه صحن صاحب الزمان عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، تعویض سنگ گنبد خانه حرم مطهر و احداث یک مجتمع خدماتی زائران در اطراف حرم مطهر نیز از دیگر پروژه‌های مطالعاتی ستاد بازسای عتبات عالیات در شهر کاظمین را تشکیل می‌دهد.

لازم به ذکر است: بازسازی و مرمت ایوان‌های جنوبی، غربی و شرقی حرم مطهر، ساخت صندوقچه‌های قبور مطهر امامین جوادین علیه السلام، طلاکاری چهار گلدسته بزرگ حرم مطهر و پروژه توسعه حرم مطهر امامین جوادبن علیه السلام نیز از جمله پروژه‌های در دست اجرای ستاد است که در سال جاری دنبال خواهند شد.

سامرا

ساخت ضریح مطهر و بازسازی کامل حرم امامین عسکریین علیه السلام دو پروژه مهمی بود که در سال گذشته انجام آنها به اتمام رسید و در سال جاری توسعه حرم مطهر امامین عسکریین علیهم‌السلام توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات و با کمک‌های ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام محقق می‌شود.


برگرفته از عتبات نیوز