به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، ناصر خدرنژاد معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اذعان به اینکه در سال گذشته آنچه شایسته مردم بوده در حوزه حج، عمره و عتبات صورت نگرفته است، گفت: در حوزه عتبات کاری که در سال گذشته انجام شد و با سال‌های گذشته تفاوت داشت این بود که با برنامه‌ ریزی و هماهنگی که با همه دستگاه‌های مرتبط انجام دادیم در اربعین و عرفه تعداد زائر بیشتری به عراق اعزام شد.
وی از سه برابر شدن تعداد زائران ایرانی در اربعین سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: بیش از 500 هزار ایرانی در سال 92 در مراسم اربعین شرکت کردند در حالی که سال قبل از آن حدود 200 هزار زائر موفق به حضور در این مراسم شده بودند. البته اگر چه کم و کاستی‌های زیادی هم در مرز و هم در عراق وجود داشت اما هماهنگی های صورت گرفته موجب شد افراد بیشتری بتوانند از فضای معنوی اربعین استفاده کنند.
خدرنژاد به تشکیل ستاد اربعین در سازمان حج و زیارت نیز اشاره و عنوان کرد: این ستاد برای سامان‌دهی اعزام زائران در اربعین و سایر مناسب‌های خاص مانند عرفه، اعیاد شعبانیه، تاسوعا و عاشورای حسینی و اربعین که اوج سفرهای زائران ایرانی به عتبات عالیات است تشکیل شده و ما در این ستاد در حال برنامه‌ ریزی برای ارائه خدمات بیشتر به زائران هستیم.

 

پیش بینی حضور 700 تا 800 هزار زائر ایرانی در اربعین سال جاری
 

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود در سال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر ایرانی راهی عتبات عالیات می‌شوند، گفت: برنامه ما این است که این عدد را افزایش دهیم و پیش‌بینی می‌کنیم فقط در اربعین سال جاری تعداد زائران ایرانی به 700 تا 800 هزار زائر برسد. البته نه برای ما و نه برای هیچ کس امکان ارائه خدمات بیشتر به زائران در عراق وجود ندارد و تلاش ما تسهیل سفر زائران است.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از افزایش تعداد زائران نوروزی عتبات عالیات نیز سخن گفت و اظهار کرد: در نوروز سال جاری توانستیم تعداد زائران را 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهیم؛ در سال گذشته روزانه 80 کاروان طی تعطیلات نوروزی عازم عراق می شد که در سال جاری این عدد به 125 تا 130 کاروان در روز رسیده است.


برگرفته از ایکنا