به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، در پیش ثبت نام مرحله جدید اعزام های عتبات عالیات که از 12 تا 25 بهمن ماه جاری انجام شد، 330 هزار نفر ثبت نام کردند و نتایج قرعه کشی نیز 28 بهمن اعلام شد.
قرعه کشی به صورت گروهی انجام شده و برای گروه هایی که در قرعه کشی انتخاب شده اند، اولویت تشرف تعیین شده است.
اعزام های مرحله جدید عتبات از 21 اسفند ماه امسال آغاز و تا پایان خرداد ماه سال 1393 ادامه خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، متقاضیان اعزام به عتبات در مرحله جدید که ایام تعطیلات نوروز را نیز شامل می شود، به شش اولویت اصلی و یک اولویت ذخیره تقسیم شده اند.
افراد انتخاب شده در قرعه کشی به دو روش اینترنتی یا حضوری می توانند نام نویسی خود را در کاروان های مرحله جدید اعزام های عتبات قطعی کنند.
نام نویسی شش اولویت اصلی روز چهارم اسفند ماه انجام می شود و بر این اساس اولویت های یک و دو از ساعت 9 صبح، سه و چهار از ساعت 10 صبح، اولویت پنج از ساعت 13 و اولویت شش از ساعت 15 روز چهارم اسفند ماه می توانند نسبت به ثبت نام در کاروان ها اقدام کنند.
نام نویسی اولویت ذخیره در کاروان ها نیز به فاصله سه روز پس از ثبت نام اولویت های اصلی یعنی هفتم اسفند ماه انجام می شود.
طبق اعلام سازمان حج و زیارت، ارز مبادلاتی عتبات فقط تا پایان امسال به زائران تعلق می گیرد و از سال آینده حذف خواهد شد.
همچنین از سال آینده هزینه سفر به عتبات عالیات 7 تا 9 درصد افزایش می یابد.
گروه قیمتی درج شده برای هر کاروان بر اساس کیفیت و امکانات هتل محل اقامت نسبت به سایر هتل هاست و ارتباطی با نزدیکی یا دوری به حرم ندارد.
مدت اقامت در عتبات عالیات عراق هفت شب است که بر این اساس، زائران ایرانی، سه شب در نجف، سه شب در کربلا و یک شب نیز در کاظمین یا بغداد اقامت می کنند.

 


به نقل از ایرنا