به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، هفته گذشته و برای دومین بار در طی یکسال گذشته، کارشناسان آموزشکده باستان شناسی آلمان از موزه نفائس و کتب خطی حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام بازدید بعمل آورد. 
در دیدار سال گذشته طرفین ضمن مذاکره و بحث و تبادل نظر با یکدیگر، توصیه هائی از سوی کارشناسان آلمانی به دست اندرکاران موزه ارائه گردید که نقش بسزائی در بهبود عملکرد این موزه داشته و تحسین ایشان را در برداشت. 
در این دیدار که با همراهی آقای دکتر منذر علی از دانشکده ادبیات دانشگاه بغداد همراه بود ، آقای دکتر منذر گفت: این دیدار اهداف متعددی از جمله آگاهی از تکنولوژی موجود در حرم مطهر در زمینه عرضه آثار ، آگاهی از آثار تاریخی نادر موجود در حرم مطهر، آشنائی با روشهای ترمیم آثار در حرم مطهر و همچنین اعزام کارشناسان موزه الکفیل به کشور آلمان جهت آموزش دارد. 
وی در ادامه از تلاش برای انتقال تکنولوژی از کشورآلمان به عراق و عتبات مقدسه خبر داد و گفت: در این بازدید رشد و توسعه موزه حرم مطهر نسبت به بازدید سال گذشته کاملا مشهود است. 
در این دیدار همچنین خانم دکتر مکریتی فان ایس کارشناس زبان و پول و اسکناسهای اسلامی و کارمند سابق موزه اسلامی برلین، از نحوه عرضه آثار در موزه حرم مطهر و همچنین آثار عرضه شده اظهار شگفتی نمود. وی در ادامه از فرصتی که از سوی حرم مطهر عباسی در اختیار وی برای بازدید از موزه قرار داده شده تشکر نمود و گفت: من بیش از سی سال در عراق فعالیت نمودم که خود دلیلی روشن و واضح از عشق من به میراث عراق داشته و آرزومندم که بتوانم برای حفظ میراث تاریخی عراق بعنوان یکی از تمدنهای غنی و ریشه دار نقشی ایفا نمایم. 
در این بازدید آقای دکتر انست هدتکوف با اشاره به بازدید خود از موزه الکفیل، آنرا بازدید اول خود از این موزه عنوان نمود و گفت: 14 سال پیش کربلا را زیارت نمودم و این بازدید حقیقتا توجه مرا نسبت به چگونگی کار، انتخاب اشیاء و نمایش آنها به خود جلب نمود. در این موزه به بازدیدکننده احساس علاقه به این آثار القاء شده و اینجانب واقعا از دیدن این آثار شگفت زده شده و از تلاشهای دست اندرکاران موزه حرم مطهر کمال تشکر وقدردانی را دارم. 
در ادامه این دیدار خانم دکتر مارتینا مو للرفینر ضمن اشاره به بازدید سال گذشته خود از موزه حرم مطهر و بحث و تبادل نظرهای فشرده با مسئولان موزه و چگونگی جمع آوری این آثار در حرم مطهر گفت: در این بازدید متوجه عمق محبت و علاقه اهدا کنندگان آثار به حرم مطهر از یک سو و علاقه به عرضه این آثار برای نمایش برای عموم شدم. 
وی در ادامه با توجه به تصمیم حرم مطهر برای احداث ساختمان موزه بزرگ حرم مطهر از آمادگی برای همکاری با حرم مطهر برای احداث این موزه خبر داد. 

 


به نقل از الکفیل