به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، نرم افزار «اربعین عشق» که در مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه‌های علمیه تهیه شده، مشتمل بر مجموعه‌ای از مباحث مربوط به نهضت عاشورا و اربعین حسینی که دارای پاسخ‌های دقیق و مستدل از منابع معتبر در نرم افزار قرار داده شده است.

 

ویژگی‌های نرم افزار:

این نرم افزار که در مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه‌های علمیه تهیه شده، مشتمل بر مجموعه‌ای از مباحث مربوط به نهضت عاشورا و اربعین حسینی به شرح زیر است:

1. مجموعه پاسخ‌های علمی به سوالات و شبهات پیرامون نهضت عاشورا و اربعین حسینی، بیش از 152 مورد.

2. مجموعه مقالات علمی پیرامون اربعین حسینی.

3. متن و ترجمه چهار زیارت مربوط به امام حسین علیه‌السلام.

4. مجموعه اشعار در موضوع اربعین حسینی.

 

ویژگی‌های علمی:

1. پاسخ‌های تخصصی: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات با حضور محققان و کارشناسان توانمند و تشکیل گروه‌های علمی تخصصی سعی می‌کند، پاسخی جامع و متقن به سؤالات و شبهات پرسشگران ارائه کند.

2. اتقان پاسخ‌ها: پس از ارجاع سؤال به کارشناس، وی پاسخ مناسب را تهیه می‌کند. این پاسخ، پس از نظارت مدیر گروه و تأیید او، برای بازبینی به ناظر گروه سپرده می‌شود. در نهایت، معاون پژوهش، قبل از ارسال پاسخ برای پرسشگر، آن را کنترل می‌کند. وجود سه مرحله نظارت، سبب می‌شود امکان هر گونه خطا یا اشتباه در پاسخ دهی به حداقل ممکن برسد. در خصوص پاسخ‌های نرم افزار، نظارت چهارم هم اعمال می‌شود تا پاسخ‌ها از کیفیت برتری بهره مند شوند.

3. تفصیل پاسخ‌ها: پاسخ‌های ارائه شده، با میانگین 3 صفحه، از گستره مطلوبی برخوردار بوده، سعی محققان بر این است که پاسخ‌هایشان، تمام جوانب سؤال را پوشش دهد؛ به نحوی که ابهامی برای پرسشگر باقی نماند.

4. معرفی منابع: در پایان هر پاسخ، منابعی مرتبط با سؤال، برای استفاده پرسشگر معرفی شده است.

5. مستند بودن پاسخ‌ها: پاسخ تهیه شده، از منابع دست اول و معتبر است که تماما به صورت مستند ارائه شده است.

 

قابلیت‌های نرم افزار:

1- حجم کم.

2- گرافیک زیبا.

3- عدم نیاز به نصب.

4- حذف صفحات متوالی.

5- دسته بندی سوالات.

6- نمایش پاورقی مربوط به پاسخ‌ها.

7- معرفی منابع بیشتر برای هر پاسخ.

8- نمایش پاسخ مربوط به هر سؤال با ساختاری مناسب.

جهت نمایش صحیح، حداقل Internet Explorer 7 مورد نیاز است.

لازم به ذکر است که این نرم افزار به دو صورت اندرویدی و ویندوزی در سایت اندیشه قم به نشانی http://www.andisheqom.com قابل دریافت است.