به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا؛ مخاطبین ارجمند می‌توانند اخبار روزانه پیاده‌روی اربعین را در بخش اخبار اربعین و در خبر «همراه با زائرین اربعین» پیگیری کنند:

 

تعیین تکلیف مرز خسروی تا آخر هفته:

شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به آمادگی ایران برای بازگشایی مرز خسروی، گفت: تمامی زیرساخت‌ها و حتی گیت‌های تردد زائران در مرز خسروی تدارک دیده شده است، اما با توجه به اینکه هنوز عراق آمادگی خود برای تردد زائران اربعین از این مرز را اعلام نکرده است، به طور حتم این مرز بازگشایی نخواهد شد.
 

1135.jpg

وی با بیان اینکه طرف عراقی در حال بررسی برای بازگشایی مرز خسروی است و تکلیف آن تا آخر هفته اعلام می‌شود، افزود: قرار است تا روز جمعه دولت عراق به منظور بازگشایی یا عدم بازگشایی مرز خسروی به اجماع رسیده و نتیجه را به ما اعلام کند. حیدری با اشاره به اینکه قبل از اعلام تصمیم عراق برای بازگشایی مرز خسروی زائران از حرکت به این مرز خودداری کنند، گفت: اگر دولت عراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت کرده و امنیت زائران را تأمین کند، این مرز برای تردد زائران باز می‌شود، در غیر این صورت زائران به جای مرز خسروی باید از مرز مهران عبور کنند.
 

تعداد متقاضیان سفر اربعین از مرز یک میلیون نفر گذشت:

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تمامی زائران اربعین باید در سامانه سماح نام‌نویسی کنند، گفت: امروز تعداد متقاضیان سفر اربعین از مرز یک میلیون نفر گذشت.

بر همین اساس از یک‌شنبه هفته جاری با آغاز روند صدور روادید در 24 مرکز، تعداد زائران اربعین که در سامانه سماح نام‌نویسی کردند، روز به روز افزایش یافت.

1216.jpg

 مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تمامی زائران اربعین باید در سامانه سماح نام‌نویسی کنند. این سامانه تنها کانال مورد تأیید برای صدور ویزای اربعین است، به همین دلیل زائران برای جلوگیری از تخلفات باید در این سامانه نام‌نویسی کرده و هزینه صدور ویزا، خدمات درمانی و پوشش بیمه‌ای را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند. وی با اشاره به سرعت گرفتن نام‌نویسی در سامانه سماح، گفت: تا کنون تعداد یک میلیون و 50 نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

 

امکان خروج زوار اربعین حسینی با اتوبوس‌های ایرانی از مرز شلمچه فراهم شد

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: طبق توافق بعمل آمده مینی‌بوس، اتوبوس و خودروهای وَن بدون اخذ هیچ‌هزینه‌ای در مرز شلمچه می‌توانند برای انتقال زوار‌ وارد خاک عراق شوند.

 

این خبر به روز رسانی می‌شود...