به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا؛ مخاطبین ارجمند می‌توانند اخبار روزانه پیاده روی اربعین را در بخش اخبار اربعین و در خبر «همراه با زائرین اربعین» پیگیری کنند:

 

کرایه حمل و نقل زائران اربعین 97 در خاک عراق اعلام شد

رئیس ستاد بازسازی عتبات نجف اشرف با اشاره به لزوم همراه دشتن دینار برای زائران اربعین حسینی، کرایه‌های مسیرهای مختلف در خاک عراق برای زائران اربعین 97 را اعلام کرد.

 

photo_2018-10-15_11-30-38.jpg

 

صحن حضرت زهرا (س) فردا به روی زائران اربعین باز می‌شود

 علیرضا فداکار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف با بیان اینکه تعدادی از زائران هم اکنون خود را به شهر نجف به عنوان مبدأ پیاده‌روی اربعین رسانده‌اند، اظهار داشت: با بازگشایی صحن مطهر حضرت زهرا (س) از امروز (ششم صفر 1440) پذیرای زائران حرم مولای متقیان خواهیم بود. وی با اشاره به افزایش شمار زائران اربعین در شهر نجف اشرف گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و همت خادمان موکب‌های ایرانی و همکاری برادران عراقی، مشکلی در پذیرائی از زائران نداریم.

 

حرم امام علی (ع) پذیرائی از زائران اربعین را آغاز کرد

خادمان میهمانسرای حرم مطهر امیرالمؤمنین علیه‌السلام پذیرائی از زائران اربعین را آغاز کرده و در استان بصره به استقبال این زائران رفتند. سید عیسی خرسان از مسئولان آستان مقدس علوی گفت: در راستای اجرای تصمیمات کمیته عالی زیارت اربعین، نیروهای حرم مطهر امام علی (ع) خدمت به زائران اربعین را از استان بصره آغاز کردند. وی افزود: آستان مقدس علوی از اولین مراکزی است که پذیرائی از زائران اربعین را آغاز کرده است و ما علاوه بر استان بصره آماده پذیرایی از زائران اربعین در نجف اشرف هستیم.
 

IMG21262025.png

 

فعالیت شبانه‌روزی مرزها در ایام اربعین

شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه مرزهای سه‌‌گانه مهران، شلمچه و چذابه آماده تردد زائران اربعین است، اظهار داشت: این سه مرز به عنوان مرزهای اصلی برای تردد زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده و به صورت 24 ساعته فعالیت دارند و زائران می‌توانند با داشتن ویزا و گذرنامه در هر ساعتی از شبانه‌روز از این مرزها عبور کنند.
 

gg.jpg