به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، حجت الاسلام کریمیان اربعین را بزرگ‌ترین پیوند بین ایران و عراق دانست و گفت: این روزها در عراق اتفاقات مهمی افتاده است.

وی افزود: اراده مردم عراق بر همه اراده‌های خارجی غلبه کرد، اما با این‌ وجود ‌نباید از توطئه دشمن غافل بود و‌ از توطئه‌های آن‌ها برای تقلیل اربعین چشم پوشید. علاوه بر این یکی از نگرانی‌ها کاهش تعداد زائران ایرانی در اربعین است که به نفع ایران‌ و‌ عراق نخواهد بود.

رئیس اتحادیه رادیو‌ و‌ تلویزیون‌های کشورهای اسلامی با اشاره به اینکه برخی مردم عراق پول جمع کردند تا ویزای زائران ایرانی را بدهند، گفت: برخی می‌گفتند برای یک هزار زائر پول جمع کردیم که این نشان از عمق بخشی فرهنگی و عقیدتی است.

حجت الاسلام کریمیان با اشاره به انسجام رسانه‌ای در ایام اربعین گفت: ما در سال گذشته روزانه به طور متوسط 800 گزارش تلویزیونی روی ماهواره ارسال می‌کردیم که بزرگ‌ترین اقدام رسانه‌ای است. همچنین بیش از 50 اس ان جی مستقر می‌شود و از 27 محرم کار رسانه‌ای آغاز شده است.

وی‌ با بیان اینکه حدود 400 رسانه از 43 کشور در مراسم اربعین امسال حضور می‌یابند، افزود: امسال از حضور یک هزار‌ و‌ 200 کارشناس مذهبی سیاسی بهره می‌بریم‌ و 40 فرکانس ماهواره‌ای از اربعین خواهیم داشت.

حجت الاسلام کریمیان با اشاره به اینکه در بین‌الحرمین حدود 20 دوربین مستقر خواهیم کرد، گفت: تلاش می‌کنیم تا اجتماع بزرگ انسانی و‌ معنوی را منعکس کرده و از شدت بایکوت خبری اربعین بکاهیم. 

وی با بیان اینکه همکاران ما در فرودگاه نجف و‌ مرزها و ایستگاه‌ 285 یعنی موکب امام رضا (ع) فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: فرم‌هایی پیش‌بینی شده تا مجوزهای دوربین صادر شود و در فرودگاه نجف هم این امر‌ امکان‌پذیر است. امیدواریم امسال شاهد اربعین بزرگ‌ و‌ با پوشش رسانه‌ای جهانی باشیم.