به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، محسن نظافتی گفت: متقاضیان اعزام به کربلای معلی و نجف اشرف در ایام نوروز می‌توانند از تاریخ اعلام شده با داشتن کد ملی به سیستم جامع ثبت نام عتبات عالیات به نشانی اینترنتی http://www.atabat.org.ir مراجعه کرده و پس از نام‌نویسی، کد رهگیری دریافت کنند. 
سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: پس از پایان نام نویسی در ۲۲ بهمن ماه، قرعه‌کشی انجام و متقاضیانی که نام آنها اعلام شود از روز ۲۶ بهمن ماه می‌توانند به ترتیب اولویت برای ثبت نام قطعی به کارگزاران یا شرکت‌های زیارتی مراجعه کنند. 
وی با بیان اینکه اعزام نوروزی عتبات عالیات از ۲۱ اسفندماه آغاز می‌شود و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت، از اعلام ظرفیت اعزام برای سه ماهه نخست سال ۹۳ به جهت مشخص نشدن آن، خودداری کرد. 
نظافتی ادامه داد: هنوز ظرفیت اعزام نوروزی به عتبات عالیات از سوی ستاد عملیات شمسا در عراق اعلام نشده است که در صورت مشخص شدن آن، تا قبل از ثبت نام قطعی زائران، نسبت به همان ظرفیت اقدام می‌شود. 
وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه هشتاد دستگاه اتوبوس، زائران ایرانی را از مرزهای زمینی به کربلای معلی و نجف اشرف منتقل می‌کنند، گفت: در تلاشیم که این تعداد دستگاه اتوبوس را در ایام نوروز حداقل به یکصد دستگاه برسانیم که برای این امر با شرکت‌های عراقی نیز مذاکره شده است. 
نظافتی با اشاره به اعلام نتایج قرعه کشی پیش ثبت نام نوروزی عتبات عالیات از ۲۴ بهمن ماه در پایگاه اینترنتی عتبات عالیات، گفت: متقاضیانی که نام آنها اعلام شود می‌توانند با در دست داشتن کد رهگیری و با توجه به اولویت اعلام شده از ۲۶ بهمن ماه اقدام به نام نویسی کنند. 

 


به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان