به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، عاشورای حسینی بدون شک یکی از تراژدی‌های غم انگیزی است که در جهان اسلام به وقوع پیوسته است. در این واقعه اگر چه جبهه کفر گمان کرد پیروز شده، ولی پیروز نهایی جبهه حق بود که با گذشت زمان نام و یاد یزیدیان تبدیل به لکه‌ای ننگین در تاریخ بشریت شد و در مقابل نام و یاد حسین‌بن‌علی (ع) با بزرگی وعزت یاد شده و می‌شود.

مصیبت جانکاه سیدالشهدا (ع) و اسارت خاندانش و تاکید مکرر معصومین بر زیارت مرقد شریف حضرت، دل‌های عاشق اهل بیت (ع) را برای زیارت امام حسین (ع) صد چندان می‌کند که در طول تاریخ با وجود مشقت‌های مختلف همواره از جغرافیاهای مختلف جهان اسلام راهی عراق و کربلای معلی می‌شدند.

در این میان در دنیای امروز اگر چه عبور و مرور راحتتر و فاصله‌ها کمتر شده ولی مشکلات مالی در بسیاری مواقع، مانع تشرف افرادی به این سفر معنوی شده است. با در نظر گرفتن این مشکلات و در راستای کمک به کسانی که امکان تشرف به عتبات عالیات را ندارند، «موسسه زیتون» اقدام به ارائه خدمتی جدید در این عرصه با عنوان «صندوق قرض الحسنه زیارت» کرده است.

این صندوق با هدف ارائه وام سفر عتبات عالیات به افراد متقاضی تشرف به عتبات راه اندازی شده است و آرمانش ساختن روزی است که حسرت زیارت امام حسین علیه‌السلام به دل هیچ یک از محبین اهل بیت علیهم‌السلام باقی نماند.

لازم به ذکر است که صندوق قرض الحسنه زیارت با کمک‌های مردمی شکل گرفته و شرایطی فراهم آورده است تا کسانی که قصد سپرده‌گذاری و مشارکت در این کار خیر را دارند، بتوانند منابع مالی خود را در سه قالب مدت‌دار (بازپرداخت بر اساس زمان مشخص‌ شده توسط سپرده‌گذار)، عندالمطالبه (بازپرداخت بر اساس تقاضای سپرده‌‌گذار) و بلاعوض (واگذاری دائمی به صندوق) در اختیار صندوق قرض الحسنه زیارت قرار دهند.

افراد متقاضی برای دریافت وام قرض الحسنه زیارت و یا سپرده‌گذاری در صندوق می‌توانند به سایت صندوق به نشانی http://ziaratfund.com/ و شبکه‌های مجازی به آدرس ZiaratFund@ مراجعه کنند.

مشروح گفت و گوی پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام کرب و بلا با مسئول صندوق قرض الحسنه زیارت، پنجشنبه(12 مهر)منتشر خواهد شد.