به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، سید مصطفی فاطمی در گفت‌و‌گو با چمدان با اشاره به حضور گردشگران خارجی در مراسم‌های آیینی محرم یزد گفت: بر اساس آمار کمیته گردشگری مذهبی و معنوی در 10 روز نخست ماه محرم 1235 گردشگر خارجی در قالب تورهای این کمیته در مراسم‌های آیینی محرم شرکت کرده‌اند. برنامه‌های این کمیته برای حضور گردشگران خارجی در آیین‌های پس از عاشورا ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم که این آمار به 1300 نفر برسد.

او ادامه داد: بر اساس آمار این گردشگران از 20 کشور مختلف از جمله فرانسه، آلمان، بلژیک، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، روسیه، ژاپن و تایلند بودند.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد با اشاره به ظرفیت‌های آیینی این استان برای جذب گردشگر گفت: 32 آیین ثبت ملی در استان یزد برای این ایام وجود دارد که نخل برداری، علم برداری، کتل برداری و پرسه زنی از جمله مهمتر‌ین‌ آیین‌های عزاداری استان یزد است. همچنین سبک و ریتم خاص عزاداری یزد و هماهنگی آن مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

فاطمی درباره وضعیت ورود گردشگر به استان گفت: در ایام محرم امسال وضعیت ورود گردشگر مناسب بوده است اما به طور کلی از ابتدای امسال به نسبت سال گذشته با کاهش ورود گردشگر روبرو هستیم.

گفتی است که طی سال‌های گذشته مراسم دهه محرم در استان یزد مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.