به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، شب گذشته هم‌زمان با شام غریبان امام حسین (ع) جمع کثیری از زائران و مجاوران حرم سیدالشهدا (ع) با روشن کردن شمع در بین‌الحرمین و سر دادن لبیک یا ثارالله (ع) و العجل یا صاحب الزمان (عج) به عزاداری برای شهدای کربلا پرداختند.

هر کسی در هر گوشه‌ای از صحن و شبستان‌های حرم و حتی بین‌الحرمین با دسته‌های عزاداری که ندای لبیک یا حسین سر می‌دادند، همراه می‌شد و به یاد غربت شهدای کربلا و سختی‌های حضرت زینب سلام الله علیها اشک می‌ریخت.

همچنین در هر گوشه‌ای از بین‌الحرمین به ویژه در نزدیکی حرمین شریفین عزاداران شمع‌هایی را روشن می‌کردند، به طوری که نه تنها در فضای اصلی بین‌الحرمین بلکه در گوشه ضلع غربی و شرقی بین حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) فضایی برای روشن کردن شمع تعبیه شده بود که زائران با نیت شمع روشن کرده و به صورت جداگانه و دسته جمعی زیارت عاشورا را زمزمه می‌کردند.

روشن کردن شمع در یک حالت نمادین از سوزانده شدن خیمه‌های اهل بیت (ع) در عصر عاشورا و ابراز همدردی با خاندان شهدای کربلا است که در تاریکی بیابان با نور سوختن خیمه‌ها شام عاشورا را سپری کردند.

در ادامه عکس‌هایی از شام غربیان شهدای نینوا در کربلای معلا را مشاهده می‌کنید؛