به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا از رسانه‌های عراقی، شورای استانداری کربلا دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد: بر اساس برآوردهای اولیه آستان مقدس حسینی و عباسی، سه میلیون نفر برای شرکت در مراسم عزاداری شب و روز عاشورا خود را به کربلا رسانده‌اند.

«فلاح الجزائری» رئیس کمیته امنیتی شورای مذکور به وبگاه عراقی «المعلومه» گفت: زائران از استان‌های مختلف عراق به علاوه زائرانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایران، پاکستان، افغانستان و غیره هستند.

وی تأکید کرد: تدابیر امنیتی و خدماتی طبق برنامه اجرا شده و تا کنون هیچ مشکلی پیش نیامده است.

این زائران طی هفته جاری خود را به کربلا رساندند و 33 هزار نفر از نیروهای امنیتی، ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و نیروی هوایی امنیت آن‌ها را تأمین می‌کنند.

پلیس کربلا اعلام کرد: حدود 40 هزار زائر غیر عراقی روز چهارشنبه وارد کربلا شدند.

وبگاه «المربد» به نقل از فرماندهی پلیس کربلا اعلام کرد: تعداد زوار غیر عراقی که دیروز وارد شهر مقدس کربلا شدند، حدود 40 هزار نفر بوده است.

در بیانیه فرماندهی پلیس کربلا آمده است: برآوردهای رسمی نشان می‌دهد 33 هزار نفر از این زائران «غیر عرب زبان» و هفت هزار نفر آن «عرب زبان» هستند.

180.jpg

21.jpeg

طرح امنیتی

خبرگزای «أین» عراق هم گزارش داد: نیروهای امنیتی از فاصله پنج کیلومتری به خودروها اجازه نزدیک شدن به حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت «عباس» (ع) را ندادند و نیروهای امنیتی به شدت اوضاع کربلا را کنترل می‌کنند.

بر اساس این گزارش، الحشد الشعبی مسئولیت کنترل مناطق صحرایی اطراف کربلا (کمربند امنیتی شهر) و نیروهای امنیتی مسئولیت حفاظت از مناطق داخلی شهر را بر عهده گرفته است.

امروز حرکت خودروها در کربلا کاملا ممنوع است به استثنای خودورهایی که مجوزهای امنیتی دارند. 

بر اساس این گزارش، وزارت حمل و نقل عراق هم دیروز اعلام کرد بیش از 10 هزار انواع خودرو برای انتقال داخلی و خارجی زائران طی عاشورا آماده شده تا جوابگوی حجم حضور زائران حسینی باشد.

46.JPG

53.JPG

61.JPG

72.JPG