به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به تشکیل جلسه امروز هماهنگی پروازهای اربعین گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده برخی واسطه‌‌ها از افزایش تقاضای سفر عتبات در ایام اربعین، مقرر شد با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی، نرخ‌گذاری بلیت پروازهای اربعین انجام شود.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی همچنین گفت:‌ قیمت پروازهای مشهد ـ نجف ـ مشهد و مشهد ـ بغداد ـ مشهد 2 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شد. وی افزود: قیمت بلیت عتبات برای پروازهای اربعین در سایر شهرها هم 2 میلیون و 200 هزار تومان به صورت رفت و برگشت است.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت:‌ همچنین نرخ بلیت یکطرفه تهران ـ نجف یک میلیون و 100 هزار تومان و یک‌طرفه مشهد ـ نجف یک میلیون و 400 هزار تومان تعیین شد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: نرخ بلیت پروازهای خارجی آزاد است اما در راستای جلوگیری از سودجویی، نرخ‌های تکلیفی برای ایام اربعین اعمال شد که این نرخ‌ها از دوم‌ تا دوازدهم آبان‌ماه اعمال می‌شود.
اسعدی سامانی اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی باید از سازمان هواپیمایی کشوری و فرودگاه‌های مبدأ و همچنین فرودگاه‌های مقصد (نجف و بغداد) مجوزها را اخذ کنند و سپس به فروش بلیت اقدام کنند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه نرخ بلیت کلاس تجاری صندلی‌های هواپیما تابع نرخ شرکت‌های هواپیمایی است، اضافه کرد: نرخ صندلی کودکانِ 2 تا 12 سال 75 درصد نرخ صندلی بزرگسال تعیین شده است.
اسعدی سامانی با بیان اینکه شرکت‌ها به زودی پس از اخذ مجوزها فروش بلیت‌های اربعین را آغاز می‌کنند،‌ گفت: فهرست دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگی‌های مجاز بابت فروش بلیت پروازهای اربعین به زودی اعلام خواهد شد.
وی بیان کرد: در این ایام شرکت‌های هواپیمایی با پروازهای یک سر خالی مواجه هستند، یعنی تا قبل از روز اربعین، پروازهای برگشت تقریبا خالی است و پس از روز اربعین، پروازهای رفت صندلی‌های خالی زیادی خواهد داشت.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه نرخ بلیت‌ها برمبنای نرخ ارز سامانه نیما و کمی پایین‌تر تعیین شد‌، گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای رفاه حال زائران اربعین فعلا نرخ‌ها را تعدیل کرده‌اند.
اسعدی سامانی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد حتما بلیت را از دفاتر شرکت‌های هواپیمایی،‌ سایت شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مجاز، با نرخ مصوب خریداری کنند و هرگز به دنبال واسطه‌‌گران و آنهایی که نرخ‌ها را گران‌تر ارائه می‌کنند، نباشند‌.
وی افزود: زائران همچنین می‌توانند قیمت‌هایی را که بابت بلیت پرداخت کرده‌اند از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی راستی‌ آزمایی کنند.