به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، هم‌زمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی بسیاری از عاشقان اباعبدالله (ع) برای زیارت به عتبات مشرف می‌شوند تا جایی که هر سال خیلی عظیم عاشقان حسینی خود را به کربلا می‌رسانند. امسال نیز هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی بسیاری از ایرانیان در کربلا به عزاداری می‌پردازند.

مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه امسال با وجود افزایش نرخ دلار و بالا رفتن هزینه سفر به عتبات بسیاری از عاشقان حسینی برای اعزام‌های دهه اول محرم ثبت‌نام کردند، گفت: با وجود محدودیت‌هایی که داشتیم در تاسوعا و عاشورای امام حسین (ع) 4 هزار ایرانی به عتبات اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد زیادی از ایرانیان نیز در عتبات حضور دارند، گفت: بسیاری دیگر از زائران که در روزهای گذشته به عتبات مشرف شده بودند در عراق حضور دارند و در مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) در کربلا و نجف شرکت می‌کنند.

آقایی با اشاره به استقبال زائران از اعزام‌های زمینی به عتبات، افزود: در دهه اول محرم بیشتر زائران از طریق زمینی به عتبات سفر کردند، به طوری که بیش از 60 درصد زائران به صورت زمینی عازم عتبات شدند.