به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، نارندرا مودی نخست وزیر هند اظهار کرد: امام حسین (ع) زندگی خود را در راه عدالت و صلح فدا کرد. او علیه بی عدالتی و تکبر قیام کرد. این آموزه‌ها از جانب او امروز بیش از هر زمان دیگری مهم است. نخست وزیر هند ادامه داد: مفهوم عبارت "جهان، یک خانواده است"‌ در متون سانسکریت یک مزیت بزرگ برای هندوستان است. جامعه مسلمان بوهرا با فعالیت‌هایش جهان را با این مفهوم آگاه می‌کند. مودی در این مراسم همچنین گفت:‌ ما به گذشته خود افتخار می‌کنیم. ما به حال خود باور داریم و به آینده روشن خود نیز مطمئن هستیم.

نخست وزیر هند با حضور در یکی از مساجد شیعیان در مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام شرکت و همراه با هم میهنان مسلمان خود به سوگواری پرداخت. بر اساس این گزارش، مودی در شهر «ایندور» در ایالت «مادیا رادش» در مراسم عزاداری شیعیان به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم حضور پیدا کرد. این مراسم از سوی شیعیان «بهره داوودی» برگزار شده بود. این نخستین باری است که یک نخست‌وزیر هند در برنامه‌های آیینی شیعیان در محرم که هر ساله در 10 روز نخست ماه محرم برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

1130.jpg

گفتنى است که مراسم عزادارى بهره‌هاى داوودى در هند، از پرشورترین مراسم عزادارى در دهه عاشورا بشمار آمده و هزاران نفر از هند و دیگر کشورهاى جهان براى حضور در این مراسم شرکت مى‌کنند. دکتر مفضل سیف الدین، رهبر بهره‌هاى داوودى جهان، در این مراسم به سخنرانى مى‌پردازد. لازم به اشاره است که رهبر بهره‌هاى اسماعیلى جهان، سه سال قبل با سفر به نجف اشرف و کربلا، به دیدار با مراجع عظام نجف پرداخته و از سوى وى هیأتى عالی‌رتبه براى زیارت امامین همامین کاظمین گسیل گردیده و هدایاى گرانبهایی را به آن آستان مبارک تقدیم داشتند.