به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا: محمدرضا مهدوی روز یکشنبه با تشریح جزئیات ثبت نام دانشجویان در پیاده‌روی اربعین گفت: این ثبت نام از 15 شهریور ماه آغاز شده است. متقاضیان ثبت نام می‌توانند برای ثبت نام با مراجعه به آدرس www.atabe.ir فرم‌های لازم را پر و ثبت نام کنند.
به گفته وی، اولویت ثبت نام و پذیرش با دانشجویان و طلاب در حال تحصیل زیر 30 سال است که سفر اولی نیز محسوب می‌شوند.
مهدوی اظهار داشت: قرعه کشی از ثبت نام کنندگان یک روز بعد در 31 شهریور ماه آغاز و اسامی اعلام خواهد شد. سپس با اعلام رابطان ثبت نام، برندگان برای تکمیل مدارک حضور خواهند یافت.
بر اساس آمار اعلام شده، همانند سال‌های گذشته امسال نیز حدود 400 دانشجو برای اعزام به سفر انتخاب خواهند شد.
وی افزود: به دلیل وجود اختلاف در تقویم کشورهای ایران و عراق، تاریخ دقیقی از حرکت و بازگشت مشخص نیست اما این پیاده‌روی در بازه زمانی 29 مهر ماه تا 12 آبان ماه صورت خواهد گرفت و متقاضیان باید برای این تاریخ آمادگی داشته باشند.

** هزینه در 2 قسط دریافت می‌شود
مهدوی همچنین درباره میزان و نحوه دریافت هزینه‌ها عنوان کرد: با توجه به نوسانات قیمت ارز و همچنین عدم قطعیت آن، هزینه شرکت در این سفر علی الحساب حداقل مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان و در بیشترین مقدار یک میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود که در 2 قسط دریافت خواهد شد.
مهدوی عنوان کرد: این اردو زیر نظر سازمان حج و زیارت انجام شده و تمامی زائران از بیمه و ویزای این سازمان بهره مند می‌شوند، اما ارز مسافرتی به کاروان تعلق نمی‌گیرد.

** متقاضیان خانم بیش از آقایان
مسئول سفر دانشجویی با اشاره به اینکه بانوان بیشترین متقاضیان پیاده‌روی اربعین هستند، عنوان کرد: انجمن دانشگاهی عتبات عالیات در سال حدود چهار برنامه سفر پیاده در روزهای نیمه شعبان، عرفه و اربعین حد فاصل مسیر حرم‌های امیرالمومنین (ع) تا امام حسین (ع) برای دانشجویان و دانش آموختگان آقا و خانم و همچنین طلاب برگزار می‌کند. بانوان به طور میانگین حدود دو سوم مسافران پیاده را تشکیل می‌دهند.
مهدوی درباره انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات که در پیاده‌روی اربعین دانشجویی فعال است، عنوان کرد: این انجمن از سال 87 آغاز به فعالیت کرد و با گذشت 10 سال از فعالیت‌های آن به شکل مردمی و بدون کمک‌های دولتی فعالیت می‌کند.